Acupunctuur?? ervaring?

Ik heb heel veel last van hoofdpijn en niks werkt, mijn moeder adviseerde toen acupunctuur en ik vroeg me af of iemand ervaring had en een paar kleine vragen zou kunnen beantwoorden? :flushed:

1. Op welke leeftijd begon je met acupunctuur?
  2. Waarom ben je acupunctuur gaan gebruiken?
  3. Hebben de behandelingen gewerkt, hoe lang duurde het resultaat?
  4. Hoeveel behandelingen had je nodig?
  5. Zou je acupunctuur aanraden?
  6. En als laatste deed de behandeling pijn??

Ow ik ben heel nieuwsgierig en hoop dat jullie willen reageren!
Alvast bedankt en groeten Myrthe! :kissing:

Lijkt me wel interessant, ik heb het zelf nog nooit meegemaakt! Succes!

Up,zou ik ook wel willen weten… aangezien ik al 3 jaar last heb van heel erge hoofdpijn en niks helpt en er niks uitkomt op foto’s of scan’s.

Ik had toen ik net begon met mijn mbo opleiding ook heel erg last van hoofdpijn, maar ook zo zeer dat ik niet meer naar school ging erdoor.

Ik werd toen ik ongeveer 17 was doorverwezen naar een Therapeut, die ging mijn nek masseren, en deed acupunctuur bij mij.

Ik heb ongeveer 3 behandelingen gehad, maar het werkte niet en dit merkte ik al in het begin.

Ik zelf vind acupunctuur niet pijn doen, het voelde eigenlijk wel gewoon ja lekker, maar helaas verhielp het niet mijn hoofdpijn… dus nee, ik zou het niet aanraden.

Je hebt hier een paar weken geleden toch ook al een topic over gemaakt?!

Ja heb hier inderdaad eerder om gevraagd omdat ik nog steeds heel nieuwsgierig ben, en ik had te weinig reacties :slightly_smiling_face:

Hmm, ik ben er benieuwd naar. Wij gingen wel eens naar een Museum over China, waar hier ook gesproken werd over acupunctuur. Het schijnt dat je er rustig/ontspannen van word. Misschien kun je eens wat opzoeken op Wikipedia of op google naar ervaringen zoeken :wink:

Te weinig reactie’s geeft aan dat de mensen het gewoon niet weten, dan zou ik hier niet een nieuw topic voor aanmaken.

Goed punt, maak ook geen topic hierna er meer over maar het is te proberen :slightly_smiling_face:

Wil ik ook weten! Ik heb er eerder wel een positieve ervaring over gehoord… Op internet kun je waarschijnlijk ook veel info en ervaringen vinden?

Op internet valt over hoofdpijn ervaring heel weinig te vinden, vooral afvallen en stoppen met roken dus ik dacht probeer het zo even! :flushed:

Volgens mij kan je ook wel boekjes kopen met allemaal van die punten, en waar welk punt dan goed voor is, en volgens mijn oma werkt dat haha.
Of is dat niet acupuntuur…

1. Op welke leeftijd begon je met acupunctuur? mijn 12de[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]2. Waarom ben je acupunctuur gaan gebruiken? voor chronische buikpijn en stress[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]3. Hebben de behandelingen gewerkt, hoe lang duurde het resultaat? Bij mij werkte het niet, maar dat kwam omdat ik het verschrikkelijk eng vond. Ik ben namelijk DOODSBANG voor naalden… Reden dat ik dan toch ging? Mijn moeder vindt het geweldig. Die gaat al jaren voor de meest uiteenlopende klachten (ze heeft een heel slechte gezondheid) en het helpt haar echt geweldig!! Maar mijn angst was te erg… Ik kon alleen maar kijken naar die naalden en werd nog net niet gek van angst.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]4. Hoeveel behandelingen had je nodig? Heb het 6x geprobeerd, maar door mijn angst had het geen effect.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]5. Zou je acupunctuur aanraden? JA. Tenzij je bang bent voor naalden :p[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]6. En als laatste deed de behandeling pijn?? Neuh. Bij mij sommige een beetje, omdat ik zo mega-mega gespannen en bang was. Je hoort het amper te voelen. En zelfs ik heb nooit gehad dat het echt PIJN deed.

:wink:

Dan up je het topic en vraag je om meer reacties? Als iedereen twee keer hetzelfde topic aan gaat maken omdat ze ‘te weinig reacties’ krijgen, zou de site binnen no time een error geven.

Sorry, ik heb zelf geen ervaring maar moest meteen hieraan denken :’)
Up!