Acupunctuur?? ervaring?

Ik heb heel veel last van hoofdpijn en niks werkt, mijn moeder adviseerde toen acupunctuur en ik vroeg me af of iemand ervaring had en een paar kleine vragen zou kunnen beantwoorden? :flushed:

1. Op welke leeftijd begon je met acupunctuur?
2. Waarom ben je acupunctuur gaan gebruiken?
3. Hebben de behandelingen gewerkt, hoe lang duurde het resultaat?
4. Hoeveel behandelingen had je nodig?
5. Zou je acupunctuur aanraden?
6. En als laatste deed de behandeling pijn??

Ow ik ben heel nieuwsgierig en hoop dat jullie willen reageren!
Alvast bedankt en groeten Myrthe! :kissing:

x

Up

Ik heb hier net een ander topic over aangemaakt, ik heb het vandaag voor het eerst geprobeerd voor m’n ogen. :slightly_smiling_face:

1. Op welke leeftijd begon je met acupunctuur? Ik was ongeveer 16-17j :wink:
Omdat ik last had van heel erge hoofdpijn
3. Hebben de behandelingen gewerkt, hoe lang duurde het resultaat? Bij mij heeft het niet echt geholpen
4. Hoeveel behandelingen had je nodig? Ik heb het toch wel een hele tijd gedaan, weet niet meer juist hoeveel behandelingen
5. Zou je acupunctuur aanraden? Ja, het kan helpen in bepaalde gevallen
6. En als laatste deed de behandeling pijn?? Niet echt, alleen op bepaalde plaatsen

x

Dank je wel voor reactie!

Ik zelf niet maar mijn zus wel, bij haar heeft het wel geholpen en ze was er ook tevreden over , ze had last van niet goed kunnen slapen, regelmatig buikpijn en hoofdpijn . Tot zover ik er nog met haar over gesproken heb is het nog steeds goed . Maar volgens mij moet je er ook voor openstaan :wink:

Ik was toen 14 denk ik.
[size=2]3. Hebben de behandelingen gewerkt, hoe lang duurde het resultaat?
Ik heb het 1 x gedaan, het had niet of nauwelijks effect.
Ik heb maar 1 behandeling gedaan.
[size=2]6. En als laatste deed de behandeling pijn??
[size=13px]
[font=Helvetica Neue]

[/font]

Dafuq?! Ik zal het wel even typen:
Ik heb op mijn 14e een keer acupunctuur gebruikt, tegen migraine. Hij heeft toen ook nog een pin (?) geplaatst voor mijn darmen. Het heeft niet of nauwelijks geholpen dus daarom ben ik er niet mee door gegaan. Ik denk dat het per persoon verschilt of het werkt of niet, het is het proberen waard! Ik kan me niet meer herinneren of het pijn deed, maar als het pijn deed wist ik het vast nog wel!

Toen ik een jaar of 12/13 was

Ik had erg last van migraine en altijd koude handen en voeten.

3. Hebben de behandelingen gewerkt, hoe lang duurde het resultaat?
    Ja. Het duurde even voordat het ging werken, maar het had echt resultaat. Dat hield aan zolang ik met de acupunctuur bezig was. Vooral mijn handen en voeten werden gewoon warmer door een betere doorstroming van mijn bloed.

Dat zou ik echt niet meer weten… Ik ging volgens mij elke 2 weken, een jaar lang. Toen verhuisde ik en heb ik het niet meer gedaan.

Absoluut! Het klinkt best eng, maar het helpt wel. De kruiden die je erbij moet drinken/slikken zijn wel heel ranzig. Dat was eigenlijk erger dan de acupunctuur zelf haha

6. En als laatste deed de behandeling pijn??
    In feite niet. Mijn acupuncturist had alleen één ‘vorm’ die hij de roos noemde o.i.d.? De eerste 4 deden dan geen pijn, maar die 5e was zuur!! Gezien het resultaat was het die ‘pijn’ (meer een naar gevoel) meer dan waard. En dat was dus maar één van de tientallen naalden die ik in m’n lichaam kreeg.

1. Op welke leeftijd begon je met acupunctuur? Toen ik 17 was.
  2. Waarom ben je acupunctuur gaan gebruiken? Ik heb heel veel last gehad van migraine en wilde er op een andere manier af komen dan medicatie, aangezien dat allemaal troep is.
  3. Hebben de behandelingen gewerkt, hoe lang duurde het resultaat? Ja, het heeft zeker gewerkt! Ik heb nog maar weinig last van migraine en het duurde ongeveer 2 maanden voor ik ervan af was.
  4. Hoeveel behandelingen had je nodig? 4 behandelingen.
  5. Zou je acupunctuur aanraden? Jazeker. De acupuncturist wist ook precies wat er mis was met mij. Aan mijn tong (oke heel vaag) zag hij welke voedingsstoffen ik miste en wat ik meer zou moeten eten. Heeft heel goed gewerkt!
  6. En als laatste deed de behandeling pijn? Totaal niet. Een puist uitknijpen is pijnlijker. Alleen in mijn voet was er een naald die wel een beetje pijn deed, die gaf echt zo’n stroomschok door mijn lijf heen die echt lang duurde, maar op die naald na vond ik het niet pijnlijk. Vond het wel heel eng, hou echt niet van naalden namelijk.

dank jullie wel! heb maandag mijn eerste behandeling! (A)