actuele onderwerp voor spreekbeurt

Ik zit in 3 havo en moet een spreekbeurt houden over 2 weken. Ik wil een onderwerp dat boeiend is bijvoorbeeld beauty pageant daar is iedereen wel geïnteresseerd erin. Kennen jullie misschien onderwerpen die net zo boeiend en actueel zijn?

Is wel een leuk onderwerp, misschien kun je child pageants kiezen? Veel mensen hebben daar zo hun twijfels over en het is tamelijk actueel.

dat is al gebruikt door een ander klasgenoot en het was echt boeiend daarom dat ik ook zon interessante onderwerp wilde

wat vinden jullie van paranormal activity ? kan dat interessant zijn?

ik moet wel tegen me docent zeggen waarover ik het ga hebben deze week. Dus heb ik snel een onderwerp nodiggg

afschaffing van de masterbeurs, harde knip… iets in die richting misschien

-Economische crisis
-Tienerzwangerschappen
-2012
-Illuminatie
-PEPA of wat dan ook, dat internetprivacygezeik

Zorgverzekeringen en de vergoedingen…

het moet een onderwerp zijn dat echt de leerlingen boeit en de docent. het moet ongeveer een kwartier duren

wat denken jullie van Dr. Phil “Mommy Confessions 9 /48”
Jessica is een moeder van zes kinderen onder wie de zevenjarige Kristoff, die geadopteerd is. Volgens Jessica vindt ze het moeilijk om Kristoff op een goede manier tot de orde te roepen, wat tot gevolg heeft dat ze vaak tegen de jongen schreeuwt, hete saus in zijn mond spuit en hem onder een koude douche zet als hij lastig is. Zowel Dr. Phil, zijn vrouw Robin en het publiek vinden dat er iets moet gebeuren.

Ja tuurlijk, een film is heeel actueel voor een spreekbeurt *sarcasme*.

Sla een krant open, en kijk waar ze het nu over hebben. Actueler kan niet.

dit ja

Silverbeeld je hebt wel gelijk. maar er staat echt niks boeiends in.

Daar geloof ik niks van?

De crisis is er eentje die de hele wereld aan gaat.

De zorgverzekering is indirect misschien minder interessant voor jou, maar zal je zeker aangaan over een tijdje. Gaat je flink veel centjes kosten. Leuk is om de klas uit te leggen waarom.

Actueel maar in stilte is het gevaar van ACTA, die het internet wil controleren. Gevolg ervan kan zijn dat sites op zwart komen te staan (WIKIPEDIA moet dan offline), of je aangehouden kan worden op het vliegveld voor downloaden. Interessant onder de jongeren.

Meer dan genoeg onderwerpen, en ik vind ze anders toch echt donderdsboeiend.