Actualiteit laatste halfjaar

Meiden!

Voor de les geschiedenis is het de bedoeling een feitenrelaas te maken over de actualiteit in Europa over het laatste halfjaar. Het probleem is dat ik geen idee heb waar ik moet beginnen. Kunnen jullie me helpen?

Wat is er het voorbije halfjaar gebeurd in Europa en vooral tussen de landen onderling?
Ik kan alleen komen op de economische crisis (obvious) en Griekenland die quasi failliet is gegaan.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

FRISOOOOOOO
en
ZWARTE UITSHIRTS,

nee grapje sorry… zie dit maar als n upje :wink:

Ik denk dat je de economische crisis wel breder kan trekken. Dat je kijkt hoe dit zich het laatste half jaar ontwikkeld heeft. Je zou per Eurotop die er geweest is kunnen kijken wat voor besluiten er genomen zijn, dat Duitsland en Frankrijk vooral veel samenwerken maar Engeland steeds wantrouwiger wordt.
Verder zou je misschien iets kunnen doen met het Romeense boycot, dat er weer een regering is in België, het aftreden van Berlusconi en wellicht het meldpunt van Wilders.

Boerkaverbod; klaagpunt polen; holleeder vrij; joran vd sloot (weet niet of dat erg actueel nog is); occupy; elfstedentocht; aanslag luik; ehec; dood bin laden.