Activiteiten voor peuters

Hallo meiden,
Binnen enkele weken ga ik voor 11 dagen naar Zwitserland.
Ik heb de opdracht gekregen om voor 8 dagen op kinderen tussen 2.5 en 4 jaar te passen, ik zoek dus heel wat activiteiten om deze kinderen mee bezig te houden.
Hebben jullie misschien enkele leuke spelletjes die we in groep kunnen spelen? Liefst ook buiten…
Enkele thema’s waar ik rond kan werken? Leuke dingetjes om te knutselen? Kennismakingsspelletjes?
Laat maar weten :slightly_smiling_face:

Alvast bedankt!

Moet je ontwikkelingsgericht te werk gaan of niet?

Dat moet niet echt.
We moeten gewoon zorgen dat deze kinderen zich amuseren en een leuke vakantie beleven.

voorlezen zoizo dat vind elk kind leuk. en hoeveel kinderen zijn het?

In totaal zijn er 40 kinderen in het hotel rond die leeftijd. Maar niet elk kind zal elke dag langskomen en ze gaan waarschijnlijk de groep opsplitsen. Dus echt een aantal kan ik er niet opplakken

Spelletjes spelen zoals verstoppertje, tikkertje, enz…
Knutselwerkjes maken; bijv een masker: gezicht ter grootte van het hoofd met twee gaten voor de ogen en een touwtje.

Tekenen, papiertjes plakken enzo in leuke vormen, spelen met poppen / lego (wel in de gaten houden vanwege eventueele kleine delen), verstoppetje, tikkertje, touwtjespringen met grote groep, knikkeren :slightly_smiling_face:

Dankjewel! Ga ik alvast opschrijven

maskers en verkleden is altijd een succes. Verder cake/wafels versieren, liedjes aanleren, schminken, torens bouwen met blokken, oefenen met kleuren, dansjes aanleren.

We moeten hen ook zowiezo een dansje aanleren voor de laatste avond, dat ze kunnen optreden.

Hebben jullie misschien een leuk liedje met gebaren?

De liedjes van Roompot Minidisco (DD Company) zijn hier wel bruikbaar voor.