Activiteit peuters ieder kind is uniek

Wie weet er een leuke activiteit voor peuters wat pas bij het thema ieder kind is uniek?
Het is voor op mijn stage ( kinderdagverblijf peuters ) mag van alles zijn knutsel of bijvoorbeeld drama activiteit.

Wie kan mij helpen?

Ik zou het niet weten, maar mss kun je dit vragen in het lerarentopic, denk dat daar meer mensen kijken die ervaren hiermee zijn c:

Laat elke kleuter vertellen wat hij bijzonder/speciaal vindt aan een andere kleuter. Of misschien er een tekening/knutsel/dansje weet ik veel over maken.

Mm, ik loop zelf ook stage op een kinderdagverblijf dus ik kan wel even met je meedenken.
Ik zou misschien zelf richting het knutselen gaan, omdat ik dat persoonlijk zelf erg leuk vind en kinderen er veel van zichzelf in kwijt kunnen.
Eigenlijk als je de kinderen hun eigen ding laat doen en ze nergens aanstuurt, toon je je thema al redelijk aan. Daar laten ze hun uniciteit zien.
Maar misschien kun je ook richting culturen in de vorm van een verhaal? Met veel plaatjes? En dan daarna iets ermee doen, zoals een knutselopdracht ofzo?
Ik geef maar wat eerste ingevingen waarvan ik denk dat kinderen het leuk vinden.

Ik heb vorig jaar met mijn peuters op stage een grote modeshow gehouden.
Ik nam thuis een grote doos en stopte er verschillende kledingstukken, hoeden, tassen, schoenen, sjaaltjes,… in.
Elk kind mag dan in de doos grabbelen en zichzelf ‘opmaken’ voor de grote show.
Wil je het nog groter maken kan je de meiden schminken en de jongens als stoere piraten, politieagenten,… grimeren.
Wees creatief en denk er vooral aan dat je niet veel nodig hebt bij peuters, hun fantasie is zo groot dat ze zelfs met een doodsaai laken iets super leuk kunnen doen.
Veel geluk!

Oh en daarnaast natuurlijk heel veel sfeer creëren door muziek op te zetten, zelf een microfoon te nemen en ze aankondigen als ze over de ‘catwalk’ lopen enz enz enz
Ik kan eindeloos doorgaan :stuck_out_tongue: