Acties op fb voor steun kankerpatient, vervelend of bemoedigend?

Hoi lieve meiden,

Ik zit in Havo 5 en moet dus een pws doen. Het onderwerp van mijn pws is kanker. Ik wil er achter komen of de zogenoemde acties op fb die aandacht vragen voor bijvoorbeeld borstkanker als heel vervelend worden ervaren of juist bemoedigend.

Acties als ZET DE KLEUR VAN JE BH IN JE STATUS ALS JE BORSTKANKERPATIENTEN STEUNT,EN VERTEL VOORAL DE MANNEN HIER NIET OVER ! of KOPIEER DEZE STATUS ALS JE EEN HART HEBT EN KANKERPATIENTEN STEUNT, komen redelijk veel voor.

Mijn vraag aan jullie is of jullie dit als vervelend of juist als bemoedigend beschouwen. Vervelend omdat je misschien iemand aan kanker bent verloren, of op dit moment iemand kent die het heeft, of vervelend omdat je het alleen maar aandachttrekkerij vindt, maar misschien ook juist bemoedigend omdat het laat zien dat mensen er wel aan denken.

Zet jullie mening hier onder en alvast heel erg bedankt :grinning:

Ik beschouw het als vervelend, als ik zoiets krijg of zie negeer ik het altijd en kijk ik er niet meer naar om.

Zij hebben echt niet door van; 'ooooh, iemand heeft ‘m ge-liked, iemand steunt mij!’

En dat die statussen vind ik al helemaal kansloos. Dat slaat gewoon nergens op, daar bereik je helemaal niks mee.

DIT denk ik er van, dit heb ik paar maand geleden op fb gezet:")

Deze is voor alle vrouwen met een tekort aan verstand: denk je nou echt dat je door mysterieuze updates (de kleur van je bh, de plaats waar je je handtas het liefst neerlegt, de verre en lange vakanties die je je in werkelijkheid toch niet kunt veroorloven) andere vrouwen met borstkanker helpt? Dan wordt het de hoogste tijd om in plaats van je borsten je geestelijke gesteldheid eens te laten controleren.

Ik vind niet dat je door je bh-kleur op facebook te zetten meeer aandacht krijgt voor borstkanker. Het is de bedoeling dat mannen zich gingen afvragen wat dit nou voor zin had en dat er daardoor meer aandacht werd besteed aan kanker. Maar je kunt dan toch ook net zo goed ‘help kankerpatiënten’ in je status zetten? Denk dat dat net zo effectief en minder achterlijk is.

Ik vind dat zo´n onzin.
Geef liever geld aan het kankerfonds ipv de kleur van je bh op internet te zetten.

Dikke bullshit :stuck_out_tongue:

Ik vind het ook onzin en doe er dan ook niet aan mee. Allemaal leuk en aardig dat jullie champagne drinken en een rode bh aanhebben, maar niemand wordt ermee geholpen. Het gaat naar mijn idee vooral om de aandacht voor diegene zelf krijgt, zo van ‘kijk mij leuk zijn hiermee’, en daar denk ik dat de actie dan ook mee de mist in gaat. De aandacht moet gaan naar kanker en de enorme hoeveelheid mensen die daar aan lijden, en niet naar random dingen waar facebookers mee te maken hebben zoals het dragen van een bh. De link tussen dat en het hebben van kanker is naar mijn mening ver te zoeken.

Ik vind het irritant. Wat help je de kankerpatiënten ermee? Net zoals ‘if I get 100000 likes…’ ehm nee. Ik kan hen niet helpen.

Het enige zinnige aan die acties is dat er aandacht voor komt, maar als je de kankerpatienten echt wilt helpen kom dan met geld maar niet met die onzinnige acties

Ik beschouw het als vervelend…Persoonlijk denk ik dat dat meer om aandacht voor jezelf vragen draait, dan om aandacht voor kankerpatiënten. Je kan mensen beter oproepen om een patiënt(e) zijn/haar facebook te bombarderen met lieve berichtjes, dàt helpt.

Ik vind het echt vervelend, iedereen kent borstkanker (want meestal zijn het statussen over borstkanker), geen idee waarom dat nog extra onder de aandacht moet worden gebracht. Het is niet dat veel van die 14-jarigen die zo een status posten ook daadwerkelijk iets gaan storten. Ik denk dat ze daardoor eerder het idee gaan hebben dat ze al iets doen tegen kanker terwijl een status niks oplevert.
Ik stort gewoon jaarlijks geld, ik denk dat ze daar meer bij gebaat zijn.

Iedereen weet wat kanker is en ik vind dat er al genoeg aandacht voor is. Doe dat soort acties dan voor ziektes waar weinig mensen van gehoord hebben. Dat vind ik veel meer nut hebben.

bedankt voor jullie reacties !

up !

Hééél vervelend, aan een post op Facebook zal je niets hebben als je wilt genezen. Het is vaak alleen maar aandacht vragen, ‘Deel als je hier respect voor hebt.’ of ‘Als je dit niet deelt heb je geen hart.’ Ze willen alleen maar dat je het deelt om het delen, niet omdat ze huilend op de bank zitten om een foto. Écht erg jammer dat mensen hier gebruik van maken om de likes en het delen.

Dit. Bovendien komen die Facebook-acties niet eens vanuit Pink Ribbon zelf, dus uiteindelijk wordt er niks bereikt, behalve dat mensen denken ‘ik heb al meegedaan aan die Facebookacties dus ik heb al gesteund’ terwijl er hele goede acties vanuit Pink Ribbon zélf zijn die veel beter zijn en effectiever.

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/487983_328034663964421_1887460725_n.jpg

toepasselijk.