♥ Actie tegen seksualisering!

Een paar dagen geleden stuitte ik op een bericht over een actie die door veel provincies in Nederland wordt gevoerd. Het betreft een actie tegen de seksualisering van de samenleving. Het is jullie namelijk vast niet ontgaan dat billboards en bushokjes vol staan met posters van halfnaakte vrouwen (denk: hunkemöller, saphh…). Nou zijn er een hoop mensen die dit als vrouwonvriendelijk beschouwen en aanstootgevend voor de kinderen die er dagelijks hoe dan ook mee geconfronteerd zullen worden. De actie die hiertegen wordt gevoerd manifesteert zich vooral in het afplakken van bushokjes door middel van vuilniszakken en een a4tje met een spreuk erin.

Wat vinden jullie van deze actie?

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/574608_153101254815513_100003469193343_188211_1997315437_n.jpg

Aan de ene kant zijn sommige posters ook echt heel erg en ben ik het er mee eens aan de andere kant belachelijk !

Tijdverspilling. Zo kun je bezig blijven.

Kinderen zien die posters niet eens joh. Ik vind het nogal kinderachtig om die posters af te gaan plakken. Ik stoor me ook genoeg aan dingen om mij heen, zou wat zijn als ik dat ook allemaal maar af ga plakken.

Nog slecht voor het millieu ook als al die mensen die dit doen die vuilniszakken gaan verspillen voor dit.

Het argument ‘tijdverspilling’ kun je bij zoveel acties plaatsen. Het gaat om het statement wat ze hiermee willen creëren en een probleem die ze ermee willen aankaarten.

En wat voor posters zouden hunkemoller en saphh anders op moeten gaan hangen? Het zijn lingeriemerken/winkels. Die kunnen dan toch moeilijk posters op gaan hangen van vrouwen met kooltruien aan.

20 jaar te laat.

Het is een probleem wat ze zelf creëren. Zulke posters zijn er al zo lang. En nooit zijn er problemen mee geweest. En nu opeens is het slecht en draagt het bij aan de seksualisering? Kom op zeg.

Misschien wel, maar ik vind het altijd een beetje hypocriet om over het milieu te beginnen, aangezien we allemaal wel een bijdrage leveren aan het verkloten ervan.

Pff. Dweilen met de kraan open. De reclames aan de bushokjes storen me niet. Het gaat om ondergoed, dus hoe moeten ze het anders adverteren? En ik ben ook nog nooit een echt vulgaire poster tegengekomen. Wat me wel mateloos stoort zijn de clipjes op mtv/tmf. Dus als ze daar tegen zouden protesteren zou ik het wel steunen. Maar ja, hoe krijg je in hemelsnaam verandering voor elkaar in een maatschappij waar ‘seks sells’ een van de belangrijkste motto’s is om veel winst te maken? Zolang winst het belangrijkste blijft voor bedrijven, zal dat blijven bestaan…

Dan kan je beter echte mensen gaan afplakken.
Lijkt me een beter actie.

Loop je der bij als een slet, BAMN vuilniszak over je heen 8D

Ja maar ze bereiken er niks mee. Wat hierboven ook al gezegd werd, het is een lingerie merk, hoe wouden ze daar anders reclame voor maken? Ik zie het probleem niet, er is niks natuurlijker als een naakt lichaam. Het is niet dat mensen door die reclame’s er inene halfnaakt gaan bijlopen.

Belachelijk, het zijn nu eenmaal posters voor lingeriewinkels en het is niet alsof de vrouwen erin worden gepropageerd als hoeren of sletjes, wat wel het geval is bij veel aanstootgevende clips. Laat ze daar dan wat aan doen in plaats van aan die posters, want daarmee is niks mis.

Ik ben het met Maury eens. (:

Nee? Hebben ze oogkleppen op dan? Misschien dat je bedoelt dat ze niet bewust ernaar kijken, maar ze vangen het heus wel op, onbewust. Het draagt wel bij aan de normalisering ervan later.

En wtf? Hebben ze nu een poster afgeplakt met een advertentie voor een museum? Haha stel je voor dat ze al de Rubens zouden beginnen afplakken :’)

Ik stoor me niet aan die posters eigenlijk. Als er een bijna naakte man op een poster staat, wordt er niet moeilijk over gedaan.

Mij boeit het niet hoor, als ik ergens door een stad loop stoor ik me echt niet aan een naakte vrouw op een poster, dan houd ik me meer bezig met waar ik loop.