Acteren

Ik vind het vreemd dat ik dit topic nog niet tegen ben gekomen (ja, met google + girlscene), dus daarom maak ik hem zelf maar aan voor iedereen die van acteren houdt, lessen volgt, geen lessen volgt maar het wel leuk lijkt, veel audities doet of auditie wil gaan doen. Er is vast wel iemand die van acteren houdt hier, toch?

Ik meld me! Volg normaal 12 uur les in de week (nu minder omdat het vakantie is) en heb al in een aantal voorstellingen gespeeld, veel audities gedaan en voor veel films, maar dan telkens net tot de laatste ronde gekomen, helaas!

ik zou best auditie willen doen, maar geen idee hoe en wat.
en stemmen lijkt me ook wel wat.

Heb je geen toneel op school, of iets in die trant? Daar zou je misschien ook informatie kunnen vragen. :wink:

Ik ga na de vakantie weer een proefles toneel nemen en ik denk dat ik er wel weer op ga na 4 (?) jaar. Ik wil niks liever, ik denk er zelfs over later iets met toneel te gaan doen. Maar goed, ik heb alle tijd en ik zie nog wel. :stuck_out_tongue:

Ik wilde ook altijd naar de toneelschool, maar ik volg nu zo veel lessen en ik kom ook steeds hoger op en ik heb nu ook 4 uur per week les met een groep die echt professioneel willen worden maar het valt me best zwaar (ik vind het spelen wel echt superleuk hoor, begrijp me niet verkeerd), ik ben meestal best terughoudend en laat andere mensen graag voor gaan, maar in die ‘toneelwereld’ moet je écht voor jezelf gaan en je wordt ook heel hard aan de kant gezet en ik vraag me de laatste tijd steeds vaker af ik dat wel aankan, iemand die dit herkent?

Ik doe nou theatersport, heb eerst 1 jaar gewoon acteren gehad maar ik ga nu voor mijn tweede jaar theatersport doen, superleuk. Heb ook echt de leukste groep die je je kan wensen en bijna iedereen gaat door volgend jaar, yay ^^
Aan de ene kant zou ik echt niets liever willen dan er later mijn beroep van maken, maar aan de andere kant, wat jij al zegt, je moet echt voor jezelf gaan en daar heb ik ook moeite mee. Een jongen bij mij in de groep speelt in Ciske de Rat, dus die kan me wel dingetjes uitleggen hoe je audities doet bij musicals enzo. Zingen vind ik ook echt geweldig.
Toneel heeft me wel heel erg geholpen met mijn zelfvertrouwen en presenteren enzo. Ben nu echt een stuk minder verlegen dan eerst.

Ik heb heel lang acteercursussen gevolgd. 10 Jaar lang. Van gewoon toneel tot verschillende theaterklassen, productie en musical. Wil het graag oppakken maar op dit moment gaat school voor.
Ga wel nog regelmatig naar audities of screentesten doen voor musicals, films of tvseries. Dat deed ik een paar jaar geleden omdat ik echt meer wilde doen met acteren. Naar een theaterschool mocht ik niet van mijn moeder dus moest ik op een andere manier zien te vinden om verder te kunnen met acteren. Ik doe nu wel nog steeds audities/screentesten, vooral voor de fun. (Stiekem nog wel om er verder mee te gaan.) De ervaringen van auditie doen is gewoon super, en je leert steeds jezelf meer kennen.

Ik wil misschien wel zo’n cursus gaan doen, of bij een theatergroep gaan. Verder totaal geen ambitie om actrice te worden dus audities voor TV zou ik niet zo snel doen, misschien wel voor theater. TV maken trekt mij echt niet… Maargoed, sowieso wil ik vooral lol hebben, beetje losser worden ook! Mss ga ik dat doen, maar vind 't zo eng om in mijn eentje aan te beginnen…

ik wil super graag acteren voor in films maar daar moet je zeker heeel veel toneel ervaring voor hebben ofzo? :"P

Theater trekt mij ook veel meer, of nou ja zoals ik al zei musical. Je speelt gewoon dan veel meer voor de mensen zegmaar, het geeft me een veel persoonlijker gevoel en het geeft gewoon een kick als de voorstelling goed is gegaan.
Voor school gingen we naar Herakles, aan het einde zat ik echt zo van: DIT WIL IK LATER OOK.

Ik zou het ook graag willen doen eigenlijk.

^ Juist doen dan! Ik was ook eerst superverlegen, maar door toneel juist minder. Het heeft me heel erg geholpen.

Ik ben 8 jaar geleden ook begonnen met toneelspelen, juist omdat ik onzeker was en verlegen was, mijn moeder had als doel om me zo iets meer zelfvertrouwen te laten krijgen maar het is doorgeslagen in een liefde voor toneel haha (:

Ik kijk nu al uit naar mijn proefles 27 augustus :slightly_smiling_face:

Ik wil graag audities doen maar ik weet niet hoe ik dat moet vinden. >.< dus wacht ik hopeloos tot ik toevallig iets tegenkom.

^ Shootingstar in de gaten houden, is een goede organisatie (wel alleen film en tv), maar daar kom ik vaak op goede audities!

Ik ben geen acteer talent denk ik, maar mijn vriendin wel, ze kan het echt goed zou er ook alles aan willen doen om in het acteerwereldje te komen, nu ik dit topic zag dacht ik ik wil wel reageren,

hebben jullie tips om hoger op te komen? Of dingen waardoor je snel ontdekt wordt ofzo?

^ Acteerlessen volgen en veel audities doen.

Ik volg al 7 jaar acteerlessen :metal:
Leuk topic