Acryl of gel nagels

Dag beste dames,

Ik zit al een tijdje na te denken om kunstnagels te nemen. Mijn eigen nagels zijn kort en breken snel. Ik zou ook wel eens langere nagels willen hebben omdat ik vind dat het vrouwelijker is.
Ik vroeg me af of een van jullie ervaring heeft met kunstnagels en welke jullie zouden adviseren:
Acryl of gel nagels? En wat zijn voor jullie de voor- en nadelen van kunstnagels?

in de zomervakantie heb ik ook gelnagels laten zetten, omdat ik het ook erg mooi vind! nadat ik het eraf had laten halen waren mijn nagels echt mega slap terwijl ik ervoor best sterke nagels had. en nu zijn ze nog steeds slap dus ik zou het zeker niet aanraden! of je moet het de hele tijd bijwerken maar ik weet niet of dat een optie is

Ik overweeg het vooral omdat ik langere nagels wil. Ze worden nooit langer dan mijn eigen vingertop. Nagelverstevigers werken bij mij haast niet :frowning_face: ze breken en scheuren gewoon heel snel.

Ik snap je reactie niet zo? Waarom zo aanvallend? Zeer respectloos.
Ik heb er heel wat geprobeerd ja.

Ehm dat jij geen goeie ervaring hebt met deze nagels okee, maar om zo te reageren is totaal overbodig. Dat jij het zover hebt laten komen dat je nagels ‘verkracht’ zijn, dat kan. Maar deze reactie is gewoon raar. Er staat nergens dat zij adviezen niet wil opvolgen, dat maak jij ervan. Dus volgende keer mag je wel even nadenken wat je post.

Btw, ik zou langs een goeie nagelsalon gaan om daar advies over in te winnen en vragen over de voor- en nadelen;)

Ik heb geen verstand van acryl en gelnagels dus ik zou het inderdaad ook bij een salon vragen.
Toch raad ik je aan om het niet te doen en heel goed voor je nagels te zorgen:

• nagelriemen 2/3 keer per dag insmeren (ik vind die van Lush heel fijn)
  • nagelverharder onder je nagellak (en aan de onderkant van je nagel als ze al wat langer zijn)
  • vijlen in plaats van knippen
  • altijd nagellak ophebben, al zijn het 2 laagjes blanke lak
  • schoonmaken/afwassen ed met handschoenen doen

Daarbij duurt het ook wel even om je nagels aan te laten sterken.