Acryl Nagels

Hey allemaal!

Ik mag na heel lang zeuren eindelijk acryl nagels, en die worden dan ook betaald door m’n ouders.
Nu vraag ik me allen af hoe jullie het doen met vijlen?

Ik heb namelijk éen keer eerder acryl nagels gehad (die mijn moeder gezet had)
maar zei kon ze niet afmaken omdat ik heel veel last van het vijlen had.

Dit is trouwens al weer 1,5 jaar geleden, dus misschien reageer ik er nu anders op.
Maar hoe doen jullie dit, als jullie tijdens het vijlen er last van hebben?
En zou ik m’n nagelriemen (waar de pijn komt) versterken, zodat het niet gelijk open gaat als er gevijld word.

Waarschijnlijk komt dit over is een hele domme vraag… aar eens moet de eerste keer zijn toch.
Groetjes redroses_

Ik heb nooit last gehad van het vijlen, maar nu mijn acryl nagels er af zijn kom ik aan vijlen niet eens meer toe aangezien ze allemaal wegscheuren.

Ik heb gelnagels, maar het vijlen is denk ik hetzelfde. Soms doet het heel veel pijn en dan wachten we even (mijn buurvrouw zet ze). Na een paar minuutjes kun je weer verder. Alleen het is ff doorbijten als je nagelriem open gevijld word… maar wie mooi wil zijn, moet pijn lijden hoor ik altijd

Je nagelriem openvijlen is geen verkooppraatje voor een goede nagelzetter. Aangezien je ouders er nu voor gaan betalen neem ik aan dat je moeder ze niet meer zet, maar goed ook als ze je tot bloedens toe openvijlt! Ik heb bij verschillende mensen nagels laten zetten, bij één persoon ging het ook mis, die vijlde ook over mijn huid heen. Als je naar iemand gaat die goed is, zou je dit echt niet overkomen. Het kan ook pijn doen als het te diep gaat of wanneer je onder de lamp gaat, maar je geeft nu echt aan dat het bij de nagelriemen is, tja dan is het vaak gewoon onkunde…

^ Dit ook inderdaad, mijn nagelriemen zijn misschien 1 keer open gevijld omdat ze iets te hard vijlde maar verder nooit. En ik heb nooit pijn gehad met vijlen, met bijvullen gebruikte ze zelfs een elektrische vijl.

Ik heb een keer acrylnagels gehad (ik had altijd gel maar ik wou overstappen naar acryl), maar ik had het goedkoper laten zetten en dus duurde het i.p.v. anderhalf uur, 3 uur ofzo. Man, wat was het toch moeilijk in het begin (zelfs omkleden was nogal ‘lastig’ met die nagels). Maar na een tijdje wen je eraan, wel jammer dat je snel uitgroei krijgt als er lucht onder komt, maar je kunt ze altijd bijvullen.

En je nagelriemen vijlen, dat deed een beetje pijn. Niet overdreven, maar toch. Je acrylnagels zelf vijlen ging bij mij wel moeilijk, aangezien de nagel zelf best wel ‘hard’ is.

Bedankt voor al jullie reacties!
M’n moeder deed het toen nog niet zo lang, en is nu ook weer gestopt.
Dus het kan wel kloppen dat ze met de vijl over m’n huid ging.

Ik heb wat lopen googelen op internet voor nagelstyliste’s in
Den Haag/Rijswijk/Wateringen en kwam haar tegen:

http://salonfantastique.nl/index.html

Heeft iemand ervaring met haar?

Hee x, ik heb laatst ook nagels gehad en ik had helemaal geen last van het vijlen, maar ik zou het niet doen ze hebben me nagels kapot gemaakt en zijn nu erg kort en slap dus viel het me erg tegen!
Denk er echt heel goed over na als je het echt wilt !
xx :flushed:

In Den Haag heb je city nails, die zijn echt goed. http://www.city-beauty.nl/
en anders loop je een chinees binnen en laat je het zetten voor 25,-

Ik had gister geen internet, dus kon niet meer reageren.
Maar ik heb eindelijk acryl nagels! Ik ben naar die salon f… geweest,
en ben best tevreden ermee, alhoewel ik er nooit meer heen ga.
Het was niet bepaald schoon, moesten 15+ minuten wachten (ze was nog niet thuis) , en dat terwijl we de eerste keer daar kwamen.

Nu zei ze dat ik ontstoken nagelriemen had, en lauwwarm water en soda in een bakje moest doen en daar m’n vingers in doen. Nu heb ik dit net gedaan, maar het deed behoorlijk pijn aangezien ik wat wondjes heb van het vijlen. Na hoeveel dagen zijn de wondjes ongeveer weg? Ze doen best pijn als ik ergens langs ga…

Oh oh, ik hoop voor jou dat je geen schimmel nagel(s) krijgt, omdat je zegt dat ze niet hygiënisch was.

De tafel was wel schoon, vijlen ook. Maar de omgeving niet bepaald.