acne probleem?

hi, ik heb op mijn gezict veel pusitjes(acne), nu is het zo dat ik niet lelijk ben.
en ik krijg dus best wel aandacht van jongens, van een afstand (of wat dichterbij) steeds kijken en glimlachen naar me etc. maar ik ben zo bang dat als ze een keer met me komen praten, m’n acne duidelijker zien en afknappen.

of overdrijf ik gewoon? :cold_sweat:

Hee meid! Ik begrijp precies wat je bedoelt, ik heb geen acne maar een litteken op mijn gezicht, ik doe er wel make-up op… Maar dat blijft ook niet zitten. Mijn advies: Gewoon niet teveel over nadenken, en als je er echt mee zit kun je misschien crèmes proberen ofzo? Je bent blijkbaar wel knap want anders zouden deze jongens niet naar je glimlachen, en waarschijnlijk valt het niet eens op! En als ze iets er over vragen… Dan zeg je gewoon wat het is en klaar… Ze zullen daar echt geen probleem van maken hoor!:two_hearts:

Wat hierboven staat. EN Als iemand daarop afknapt, is hij jou niet waard! XX

Ga naar de dermatoloog en je zult je snel beter voelen.

De huisarts heeft er ook wel een crèmepje voor als je er erg mee zit

Maak je maar geen zorgen!
Mijn hoofd staat ook vol met acne en de jongens knappen daar helemaal niet op af!
En tenminste: moesten ze daarop afknappen dan zijn ze jou echt niet waart!
En dat verbetert wel…

Als ze je daarop afknappen zijn ze je inderdaad niet waard. En iets wat je kan doen is even langst de huisarts gaan, daar hebben ze genoeg crèmepjes ervoor. Heb ik ook gedaan, en daarnaast heb ik ook heeeel veel water gedronken want dit zuivert je huid, en nu is het zo goed als weg.
Succes. X

Heb precies t zelfde probleem :frowning_face:
Maar inderdaad… Als jongens al op je afknappen alleen door je acne zijn ze t niet waard… :slightly_smiling_face:

Ik heb vroeger ook hele erge acne gehad (al vanaf groep vier), veel geprobeerd maar niks hielp. Pas toen ik aan de pil ging ongeveer een jaar naar mijn eerste menstruatie ging het weg. Natuurlijk heb ik altijd wel een puistje ergens, maar het is niet meer zo extreem.

Wat jongens betreft: als ze afknappen op je acne zijn ze je inderdaad echt niet waard - niks van aantrekken! Ik snap dat het je misschien onzeker maakt, maar dat is echt niet nodig. Want zoals CltrAltDelicious al zei: ze kijken naar je en dat geeft ergens aan dat je gewoon knap bent (;

Gaat vanzelf weer over, bijna elke puber heeft er last van. :slightly_smiling_face:

Heel herkenbaar! Ik kreeg ook altijd dat gevoel, was er erg bang voor. Ik droeg er dan makeup overheen maar durfde een jongen amper zonder te laten zien. Nu gaat het met mijn huid wel goed al zie je nog wel vlekjes van oude puistjes en ik smeer er geen makeup op, de jongen die ik nu date heeft er volgens mij nog nooit wat van gedacht ondanks dat het gewoon zichtbaar is hoor.

En nee als hij je echt leuk vindt knappen ze daar niet op af. Zag laatst een my boyfriend does my makeup video van een meisje met behoorlijke acne, haar vriendje was echt knap. En terecht! Want meisjes met acne zijn net zo mooi! En hun innerlijk is vaak ook nog eens beter :wink:

Als een jongen jou echt leuk vindt, dan kijkt hij door je acne heen.

Zoals hierboven al gezegd is: een jongen die daar op afknapt is het niet waard!
Als je er echt veel last van hebt dan kan je misschien eens naar de huisarts gaan of anders de pil beginnen nemen. Ik had zelf ook behoorlijk veel last van acne, de huisarts heeft me de pil voorgeschreven die ook hormonen bevatten die jouw acne verminderen. Je kan uiteraard ook gewoon een crème vragen.
Veel succes ermee xx