Acné op rug

Hey guys,

Ik heb as vrijdag een beachparty, alleen heb ik acné op mijn rug, allemaal korstjes enz… En ik heb een shirtje waar je best een stuk van m’n rug ziet, iemand tips hoe het snel weg gaat? Of het verminderd?

Groetjes!

Waarom doe je dan geen ander shirt aan?

Mijn ervaring is dat bio-oil op de lange termijn goed helpt. Maar ik denk niet dat je in minder dan een week iets kan doen dat echt een hele hoop verschil maakt. Het beste wat je kan doen is denk ik het goed verzorgen met bodylotion en een creme die de genezing van korstjes en wondjes ondersteund.

Op zo’n korte termijn zal het niet meer helpen, maar een exfoliant met BHA (salicylzuur) doet wonderen! Ik heb/had ook acne op mijn schouders en rug, en door er iedere avond salicylzuur op te smeren is dat echt veel minder geworden. Ik kan je de liquid variant met 2% van Paula’s Choice in ieder geval aanraden, maar over de gel heb ik ook goede verhalen gehoord. Die van Jetske Ultee schijnt ook goed te zijn, maar die is minder geconcentreerd (1%). Let wel op dat je huid gevoeliger wordt voor de zon, je zult zeker als het wat warmer wordt je huid goed moeten beschermen.

Helpt dat ook voor vermindering van littekens? (Ik heb ook last gehad van acne op rug vandaar de vraag)

Ik denk niet dat je littekens helemaal weg zullen gaan, maar exfolianten met BHA (en ook AHA) versnellen de aanmaak van nieuwe cellen, dus het zou best wel eens een beetje kunnen helpen om je littekens iets minder zichtbaar te laten worden inderdaad!