Hoi, ik heb nogal een probleem.
Ik zit nu op 3 havo en het gaat echt heel slecht. In het 2de ging het nog helemaal goed, maar nu is alles echt veel moeilijker. Ik heb dit jaar al 3 dikke onvoldoendes gehaald en ik wacht nog op cijfers die waarschijnlijk ook niet zo goed zullen zijn…
Bij Duits bijvoorbeeld: In de 2de kreeg ik voor het eerst Duits, ik haalde standaard een 8 of hoger. Dit jaar heb ik een 4,2 gehaald. Dat komt omdat ze nu van ons verwachten dat we ineens alle naamvallen kennen terwijl ik niet eens weet wat dat is. Ik kijk in ons boek maar ik begrijp er helemaal niets van. Ik heb al verder gekeken in het boek en in ieder hoofdstuk komt het wel voor…
Frans ging al vanaf de brugklas heel slecht… In de 2de haalde ik met heel veel moeite een 6je. Nu heb ik ook al een 4,5 voor Frans…
Ik wil echt nog heel graag vwo gaan na de havo, want ik wil echt al mijn hele leven dierenarts worden. Ik ben echt bang dat ik daar te dom voor ben.
Van Nederlands begrijp ik ook al helemaal niets meer…
Ik heb echt het idee dat ik helemaal achter loop vergeleken met de rest… Ik word echt helemaal gedemotiveerd. Ik heb de laatste weken ook niets meer gedaan aan school. Dat was voornamelijk omdat ik gelijk in slaap viel als ik thuis kwam, maar toch. Als ik dan begon met leren, was het ook echt heel frustrerend want ik begreep er echt helemaal niets van hoe ik mijn best ook deed…
Herkent iemand dit of heeft iemand tips? Want dit is niet echt een goede start van het goede schooljaar…