Achternaam veranderen..

Hey meiden ik ben 16 jaar.
Ik wil graag mijn achternaam veranderen in de achternaam van mijn moeder…
Ik heb nu de achternaam van mijn ‘‘vader’’ ik heb die man nog nooit gezien hij is er nooit voor me geweest en ik heb ook een nieuwe vader… die man houdt echt van me.
Me moeder heeft me achternaam niet veranderd ik weet niet waarom het is echt een heel grote verhaal waar ik het niet over wil hebben…
Ik wil het echt heel graag veranderen ik wil niet op mijn diploma die achternaam…

ik wilde dus vragen kan dat? overal lees ik vanaf je 18+ etc…
maar is dat wel zo? en hoe moet dat allemaal heeft iemand van jullie ervaring?
zo ja… zou ik het fijn vinden als jullie dat zouden vertellen…
hoeveeel kost het bijv. en hoe gaat dat allemaal…

kus x

Wachten tot je 18e.
Het is nog maar 2 jaar.

Kun je dat niet op de site van je gemeente lezen?

Volgens mij kun je je achternaam veranderen met een goede reden en als je een persoon meeneemt die 18+ is en die reden bevestigd.

Volgens mij kan het toch ook eerder, maar dan moet een van je ouders erbij zijn of zo?

Dit bedoelde ik dus ja XD

http://www.utrecht.nl/sma…57#Uw_achternaam_wijzigen

Ik wil mijn achternaam ook veranderen, om dezelfde reden als die van jou. Maar volgens mij kost 't echt veel geld.

Het kan inderdaad wel vanaf je zestiende, als je moeder ermee instemt.

Volgens mij kun je je achternaam veranderen met een goede reden en als je een persoon meeneemt die 18+ is en die reden bevestigd.
En dit is een goede reden lijkt mij.

Alles wat je wilt weten denk ik; http://www.rijksoverheid…-achternaam-minderjarigen

De behandeling van uw verzoek om uw achternaam te veranderen kost tot 1 september 2011 ¤ 487,50. Vanaf 1 september 2011 kost dit ¤ 835.

Bron: http://www.rijksoverheid…-van-mijn-achternaam.html

Holy cow, dat is duur :l

Rond de 400 euro had ik ‘t wel verwacht, maar hoezo verdubbelt het ineens na 1 september?
Dan moet ik snel gaan zijn als ik er echt mee door wil gaan zetten :’)

ik heb het ook geprobeerd, maar bij ons werd het afgewezen.
ik wil de achternaam van mijn moeder, net als mijn broer.
aangezien ik geen contact heb met mijn vader, dus ging mijn moeder
dat doen via de rechter helerechtzaak omdat mijn vader het niet wou.
omdat hij nogsteeds voogd over ons is. dus werd het afgewezen omdat hij dat niet wou

Dit heb ik ook. En mijn moeders achternaam past gewoon echt niet, echt heul lelijk :’)

Op mijn 12e heb ik al mijn achternaam laten veranderen, ben inmiddels 19.

hmm… had je moeder misschien toch eerder meteen kunnen laten doen.
ik ken mijn vader ook niet, maar mijn moeder ook niet(lang verhaal), dus toen kreeg ik automatisch mijn moeders achternaam.

Ik geef later ook gewoon mijn achternaam door.
Samen met mijn vriend natuurlijk. Maar mijn vriendin kon het voor 60 euro veranderen met toestemming van haar moeder haar vader had daarin niks te zeggen.

Ik wou zeggen ik weet wel dat het kan, maar hoe duur het is weet ik niet… Maar het staat hierboven al.

Hmm ppff is inderdaad echt heel duur…
ik ken die man niet, en we weten ook niet waar die woont dus hij kan er sowieso niet bij zijn…
Ik denk toch maar afspraakje maken bij de gemeente ofzo…
Ja me moeder heeft het niet eerder gedaan haar nederlands is niet supergoed zal ik maar zeggen… en ze dacht ook dat ik het niet erg zouden vinden :stuck_out_tongue: maar oke dankjewel meiden!