heeft iemand enig idee hoe je de achterkantjes van oorbellen schoon krijgt? ik heb al van alles geprobeerd. In mijn achterkantjes hoopt zich altijd vuil op ( vraag me niet hoe) en ik krijg dat er niet uit. Iemand tips, ideeën of opmerkingen?
Ik heb sinds kort labretjes in mijn oren. Vind ik veel fijner dan die standaard uitsteeksels en geen last van viezigheid (ook niet in mijn oren)
Moet je me eerst ff uitleggen wat dat zijn XD ( sorry kben een plattenlander, ik mis altijd van die dingetjes XD)
Deze
moet je er wel vanaf de achterkant in doen (is wel even gepriegel) maar ik vind het echt ideaal.
In een bakje warm water leggen zodat het een beetje ‘losweekt’. Als ze van goud / zilver zijn kun je ze ook in een zilverbadje doen. Draag je sowieso wel zilver / goud / staal / titanium? Want als je van die goedkopere hebt met een laagje kan het zijn dat je niet tegen dat materiaal kan en je daarom zoveel vuil hebt, want dat is niet echt normaal.
je kan ze in een bakje met dettol ontsmettingsmiddel of alcohol doen, dan komt het vuil er meestal ook makkelijk uit, en anders kan je ze nog doorsteken met een dunne naald
Nee ik draag altijd echt zilver. Ik kan niet tegen die “standaard” oorbellen. Heb ik ook geprobeerd maar werkt dus niet wat ik op zich best apart vind haha
Dan zou ik chirurgisch staal of nog beter titanium proberen! Kijken of dat iets voor je doet, anders blijf je steeds schoonmaken en kan me ook niet voorstellen dat je geen last van je gaatjes krijgt.
Nee ik heb er helemaal geen last van alleen als ik ze eruit haal vind ik het er zo vies uitzien en ik blijf inderdaad schoonmaken
Heb dat ook dat er vuil onder die 2 ‘krullen’ blijft zitten zeg maar. Je zou ze inderdaad kunnen laten weken in warm water of iets. Of van die rubber achterkantjes gebruiken.
jah precies dat! jah heb ik al geprobeerd maar dan gaat alleen het vuil van de platte kant ( dat tegen je oor zit) eraf
sterilon? wat je erbij kreeg toen je gaatjes liet schieten
Ik maak ze soms schoon met een wattenstaafje met sterilon of water. Door onder de douche de douchekop even dicht bij je oor te houden worden ze vaak ook al schoon.
Met schoonmaak alcohol werkt bij mij altijd.
Dit.
Werkt bij mij prima, zelfs bij mijn duurdere oorbellen. Maak er zelfs mijn gaatjes in mijn oren mee schoon, maar kan soms wat prikken. Wel minimaal 96 % alcohol gebruiken.