Ik wil mijn tweede verhaal hier starten. Ook bij deze heb ik een stuk al op een ander forum gepost, maar ben ik benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ik hoop dat er interesse is. Het eerste stuk komt zo,
x
Ik wil mijn tweede verhaal hier starten. Ook bij deze heb ik een stuk al op een ander forum gepost, maar ben ik benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ik hoop dat er interesse is. Het eerste stuk komt zo,
x
Tot zo!!
ben benieuwt
Ik ook, kom maar op.
1)
Snel zet ik mijn fiets op slot en loop op een drafje naar het zwembad waar ik de meeste tijd van mijn zomervakantie ga doorbrengen. Van mijn ouders moest ik een vakantiebaantje, omdat ik anders niks doe in de vakantie en het me verantwoordelijkheid moet bijbrengen.
De elektrische deuren schuiven voor me open en ik stap door naar de hal, waar een hoop mensen in de rij staan om een kaartje te kopen.
In de hal hangt een drukkende sfeer en het ruikt er sterk naar chloor.
‘Hallo,’ zegt een jongen. ‘Kan ik je helpen?’
De jongen draagt een wit hemd met in blauwe letters de naam van het zwembad erop, op zijn borst zit een naamplaatje waarop in sierlijke letters ‘Milan’ staat en op zijn neus staat een pilotenbril.
‘Ik ben aangenomen om hier te komen werken,’ stamel ik.
‘O, dan moet jij Lotus zijn,’ zegt Milan. Hij lacht naar me en steekt zijn hand uit.
Ik pak zijn hand aan schud hem.
‘Loop maar met me mee,’ zegt Milan als we onze handen weer losgelaten hebben.
Milan haalt een ketting onder zijn hemd vandaan en maakt hem los. Er hangt een sleuteltje aan en daarmee opent hij een deur. ‘Zo’n sleutel krijg jij ook, zodat je toegang hebt tot alle kortere wegen in het zwembad.’
‘Oké,’ zeg ik.
‘Ga je eerst maar omkleden,’ zegt Milan als we bij een deur komen waarop een meisje staat afgebeeld en hij geeft me een shirt met het logo van het zwembad erop. ‘Ik wacht hier wel.’
Ik knik en stap met het shirt de omkleedruimte binnen. Aan de witte muren van de kamer hangen dunne zomerjassen en tassen en op de grond staan voornamelijk sandaaltjes en ballerina’s.
Ik zet mijn IT-bag neer op een bankje in de hoek van de kamer en rits hem open. Snel verwissel ik mijn jurkje van G-star en mijn ondergoed voor een felroze bikini, een kort groen, geel en roze shortje en het T-shirt van het zwembad.
Ik stap uit mijn ballerina’s en doe mijn bruin leren enkelbandje goed, die ik vorig jaar in Afrika gekocht heb.
Voordat ik de omkleedruimte uitloop werp ik nog snel een blik in de spiegel en doe mijn haar in een knot.
more more more more more
doorgaan.
Leuk.
Leuk, maar Lotus? ;] apart.
moreee!
aparte naam, lotus…
Leeeeeuk.
leukleuk:)
lotus?!
Ik moest denken aan toiletpapier XD
Mja ga verderr!
Verdur.
Meer
Ghehe, toiletpapier XD.
maargoed, wel leuk.
ik snap alleen niet altijd waarom iedereen in haar verhaal zoveel merkkleding zet, of ligt dat aan mij?
Leuk, verder
2)
Ik sta in mijn eentje aan de rand van het zwembad. Zenuwachtig strijk ik met mijn hand door de loshangende plukken haar die mijn gezicht omringen.
Vanuit het zwembad klinkt er gegil en één van de jongens trekt zich op aan de kant.
‘Hé, knapperd,’ zegt hij macho en hij kijkt me aan.
Een paar meisjes die bij het groepje van hem horen beginnen hard giechelen.
Ik kijk om me heen of er toevallig een ander meisje staat, maar het dichtstbijzijnde meisje ligt op het gras achter me, wat nauwelijks zichtbaar is vanuit het zwembad.
‘Ik heb het tegen jou, hoor,’ zegt de jongen. ‘Kun je de bal even aangeven?’
Ik kijk naar mijn voeten, waar een natte bal tegenaan ligt. ‘Deze, bedoel je?’
De jongen knikt. ‘Ik heet trouwens Dylan.’
Met een rood hoofd pak ik de bal op en gooi hem naar zijn eigenaar.
Dylan steekt zijn duim naar me op en duikt het bad weer in, waar de groep meisjes al met smart op hem staan te wachten.
Milan staat bij het andere zwembad. Om hem heen staat een groep meisjes die allemaal met hem proberen te flirten en zijn gebruinde huid aanraken. Om één van de meisjes heeft hij zijn arm heen geslagen en hij drukt net een kus op haar wang. Ze gooit haar blonde lokken naar achteren, wat waarschijnlijk betekent dat ze lacht en legt haar hoofd tegen Milan zijn borst.
‘Hé,’ hoor ik naast me.
Ik draai mijn hoofd om en kijk in het lachende gezicht van Dylan.
‘Is dat je vriendje?’ Vraagt Dylan en hij kijkt naar Milan.
Ik schud mijn hoofd. ‘Nee.’
‘Waarom keek je dan zo naar hem toen hij dat meisje zoende?’
Ik bijt op mijn lip. ‘Ik keek toevallig net op dat moment naar hem.’
‘Aha,’ zegt Dylan ongelovig. ‘In dat geval heb je vanavond zeker niets te doen?’
‘Jawel,’ lieg ik. De smoesjes tollen in mijn hoofd, maar geen enkele is goed genoeg om hardop te zeggen.
‘Oké, jammer,’ zegt Dylan. ‘Je hebt me trouwens nog niet gezegd hoe je heet.’
‘Lotus,’ zeg ik.
‘Past bij je parfum,’ zegt Dylan die opeens wel heel dichtbij me staat. Hij lacht naar me en loopt weer terug naar het zwembad. ‘Als je een keer vermaak zoekt, dan kun je naar me toe komen,’ roept hij nog.