Achtbanen angst...

Helluw
Ik ga binnekort met de klas naar de efteling en ik wil ontzettend graag in de Python enzo maar ik durf niet.Ik durf wel in snelle achtbanen maar niet achtbanen die in het donker gaan of die over de kop gaan. en iedereen gaat en ik wil niet overkomen als een watje (en al zeker niet bij mij chrush) Dus heeft iemand misschien tips om over die angst heen te komen ? *schaam schaam*

waarom ben je er bang voor?

Ik denk niet dat je er zo overheen komt. Je durft wel in andere achtbanen dus dan zou ik het of gewoon doen en maar denken dat het niets anders is dan anders alleen dan donker. Of gewoon toegeven dat je niet durft.
Ik ben nog nooit in een achtbaan/hoge attractie geweest en er is nog niemand geweest die me daar keihard voor heeft uitgelachen. Het is alleen vervelend voor jezelf omdat ik altijd de hele dag moet wachten tot andere klaar zijn.

Ik durfde eerst ook nooit in achtbanen die over de kop gaan, gewoon een eng idee.
Maar toen dacht ik: so what, wat kan er nou gebeuren en liet ik me helemaal gaan.
Nu ben ik er niet meer van weg te slaan.
Hun komen er toch ook heel en blij uit?

Dat had ik ook, maar na 1 keer was ik helemaal verknocht! =D

Dat over de kop gaan gaat zo snel, dat merk je haast niet.

Dat dus, zorg dat je ontspannen (probeert) te blijven en leun met je hoofd tegen de hoofdleuning en duw dan een beetje tegen de hoofdleuning als je op zijn kop gaat anders kan je hoofd op en neer bewegen.

De enige manier om je angst te overwinnen is door het gewoon te doen!

Ik ben vorige maand voor het eerst in de python gegaan, ik ben echt een schijterd en hield dus mijn ogen dicht. Achteraf had ik daar spijt van want het was daardoor wel erg saai xD

Zoveel mensen durven er niet in. Dus of gewoon doen of niet.

ach ik doe het ook niet xD. en de python gaat ook 3 keer achter elkaar, en dan 2 keer over de kop en 3 keer zo’n schroevendraaier elk rondje, dus lijkt me geen ideale begin-achtbaan.

Ik vond de Python eigenlijk niet zo heftig als het eruit zag. Als je het echt niet durft, moet je het gewoon niet doen.

Ik haat achtbanen, ben er zooooo bang voor :’)

Ik vind 3D films nog enger dan achtbanen. Maar ja dat over de kop is echt supergaaf en als je het eenmaal hebt gedaan kom je erachter dat het heel leuk is en helemaal niet eng! Je hebt ook helemaal niet het gevoel dat je naar beneden valt, je word als het ware gedrukt in je stoel dus voor dat gevoel moet je niet bang zijn.

^Nee, dat helpt haar?

OT: Gewoon een keer proberen. Een vriendin van mij was als de dood voor die dingen, maar we hadden haar gewoon meegenomen en op het eind stond ze te springen dat ze nog een keer wilde. Weet ook nog steeds haar opmerking :’) : Ik kan grote, enge waterpolospelers aan! Dus DIT kan ik ook!

ik ben direct begonnen met de typhoon in bobbejaanland (zoek anders eens op op youtube ofzo ;p) dus dat was ook wel heftig eigenlijk om mee te beginnen maar het was echt zó leuk; dat steil naar beneden gaan merkte je bijna niet, overkop gaan ook niet, schroeven was supergrappig (je moet met je vrienden communiceren tussendoor, echt een aanrader haha) dus het was echt leuk en totaal niet zo als ik het me voorgesteld had. Dus… moraal van het verhaal; gewoon doen :grinning:

Goed excuus om met je crush te gaan, kan je aan hem vast klampen!

Overigens ik ben ook bang voor de python. Ik stond eens in de rij met vriendinnen, en toen we (eindelijk) mochten was ik te hysterisch om er in tegaan en ben ik weggevlucht. :'D Er is niets ergs aan om er niet in te durven echt niet!

Dat dus ;p

ik ga echt nooit meer in de Python.
de eerste keer kwam ik er hyperventilerend en huilend uit.
de vogelrok is wel leuk ^^