Accepteer jij andere Religies?

vrouwen met zwarkte lange rokken naar de kerk.
geen condooms en geen abortus.
vind jij het kunnen?
moslims die alleen in een familie kring omgaan, begrijp jij het?
maar nog het belangrijkste: geef jij ze wel genoeg geruimte om hun eigen ding te doen of heb je liever dat ze dezelfde regels volgen die jij zelf volgt?
& hoe voelt het om gediscrimineerd te worden vanwege je geloof.
vertel het mij! het is een opdracht voor school en ik waardeer het echt als jij me helpt !
xxx

Iedereen moet elkaars religie respecteren maar je moet je religie niet opdringen bij een ander.

Hoe kom je erbij dat moslims alleen in een familiekring omgaan?

Ik vind dat je moet leven zoals je wilt. Als je gelukkig wordt van elke dag bidden doe dat. Als je je wil bedekken, doe dat. Zolang ik er maar niet door word beperkt in mijn doen en laten. Ik gun mensen de vrijheid die ze willen, als dat maar vice versa is.

ik vind dat je condooms en abortus niet mag verbieden
je kan andere niet voorschrijven wat ze met hun leven/lichaam doen(los van dingen als misbruik/mishandeling van dieren/mensen)
Accepteer ik ze ik haat alle extremisten van alle geloven
Ik ben zelf niet relgieus met een afghaanse vriend die moslim is.
hij gaat eigelijk wel alleen om met mensen van zijn eigen cultuur en heeft geen nederlandse vrienden waar hij mee omgaat…
maar daar kan ik niet wakker van liggen.
en voor zover ik weet is hij ook nog nooit zwaar gediscrimineert…

Ik kijk verder dan alleen een religie… Ik zie een religie meer iets als een kenmerk van een persoon. Mensen moeten zelf weten wat ze wel en niet doen als het andere mensen maar niet schaad.

ik wilde ook niet zo’n hater lijken hoor !
ik gaf alleen wat extremere voorbeelden.

Verplaatst.

Ik heb het echt niet met religies in het algemeen.
Vind het ook grote onzin dat het christendom onder andere bv. abortus verbiedt, maar tegelijkertijd (volgens mij dan he) ook condooms.
Maargoed, mij gaan m’n nekharen gewoon overeind staan als ik iemand hoor praten over “god heeft dat zo gewild”, kan daar echt heel kwaad over worden.

Maar ik zou er zelf niet op ingaan of iets dergelijks (tenzij het tegen mij bedoeld is uiteraard), dus opzich geef ik ze gewoon vrijheid.

ik ben een moslim. discrimineren voelt wel kut, maarja het maakt me voortaan niet meer zoveel uit! Mensen moeten mij accpeteren hoe ik ben. IK ben zelf zwaar tegen een hoofddoek dragen want als je in nederland bent moet je je aanpassen. Maar ze kunnen je niet vanwege geloof of huidskleur uit nederland zetten vind ik! Maar het hoofddoek enzo snap ik dat mensen dat niet willen. Enja mijn moeder is veeel geloviger als ik en ik respecteer dat, maar is geloof wel ik een god ben geen atheist in ieder geval! Maar ik ga niet heel diep in religie, mensen moeten zelf keuzen maken!

ik respecteer alle religies zolang het niet hun complete leven over neemt of negatieve effecten heeft op hun leven.

Jij laat mij met rust?
Ik laat jou met rust.

Tenzij je iets uitvreet wat écht niet door de beugel kan (ik heb een keer een paar nogal conservatieve moslim jongens in hun kraag gegrepen toen ze een jongen aan het slaan waren omdat die gay was, dat vond ik toch net iets té).

Ja, ik woon in een multiculturele buurt, geef les op een zwarte school, zit op een christelijke pabo, ga soms mee naar de kerk met vriendje en ben zelf absoluut niet religieus.

Meer uitleg kan ik niet geven.

Ja, Ik ben zelf christelijk en ik heb vriendinnen die moslim zijn. Ik ga met die vriendinnen om om wie ze zijn en niet om wat ze geloven want dat doe ik met andere mensen ook niet. Ik vind dat alle mensen gelijk zijn wat ze ook geloven.

ik accepteer alle geloven wel. Maar ik ken een paar christenen die erg opdringerig naar mij zijn. Dus ze geven mij boeken om over het geloof te lezen. Ook krijg ik regelmatig mailtjes van hen, dat het belangrijk is om te bidden. En ook krijg ik dan te horen dat 80% van de bevolking naar de hel gaat, maar hun niet omdat ze alles voor god doen.
Dit krijg ik terwijl ik zelf wel gelovig ben, maar niet zo streng zoals hun. Ik vind dat opdringerige gedrag echt niet kunnen. Vind het logisch dat andere mensen z edan niet accepteren

Ik ben christelijk. En natuurlijk respecteer ik iedereen!
Ik probeer ook niet opdringerig te zijn enzoo :slightly_smiling_face:

ik heb veel vriendinnen die niet christelijk zijn, dat maakt me niet zoveel uit

Goed gedaan, wat een sukkels!!

natuurlijk accepteer ik andere religies, zolang die mensen die geloven maar acepteren dat ik op vrouwen val. Anders krijg je geen respect van me terug, maar dat is dan meer op de persoon en niet op de complete religie .

En ja, op het gebied van uithuwlijken en mensen gewoon ombrengen of verminken om de familie eer te herstellen kan ik ook echt niet begrijpen ( en nu niet zeggen dat dat niet gebeurt, want dat gebeurt)

zolang je gewoon de regels en wetten na leeft, respect hebt voor iedereen mag je van mij geloven wat je maar wilt.

[quote author=Yuyi link=topic=228165.msg[quote author=Rukia link=topic=228165.msg[quote author=Rukia link=topic=228165.msg11075845#msg11075845 date=1330457765]#msg[quote author=Rukia link=topic=228165.msg11075845#msg11075845 date=1330457765] date=1330457765]#msg[quote author=Rukia link=topic=228165.msg[quote author=Rukia link=topic=228165.msg11075845#msg11075845 date=1330457765]#msg

Jup, dat gebeurt inderdaad. Heeft verder ook bar weinig met het geloof te maken. Verder:

[quote author=Yuyi link=topic=228165.msg[quote author=Rukia link=topic=228165.msg[quote author=Rukia link=topic=228165.msg11075845#msg11075845 date=1330457765]#msg[quote author=Rukia link=topic=228165.msg11075845#msg11075845 date=1330457765] date=1330457765]#msg[quote author=Rukia link=topic=228165.msg[quote author=Rukia link=topic=228165.msg11075845#msg11075845 date=1330457765]#msg

Vaak is het cultuur dat de verschrikkelijke kant van ‘gelovigen’ naar boven haalt.