Accefietje (?) met vriendin

Ik heb dus een kleine soort van meningsverschil/ruzie met een goede vriendin. Het gaat er om dat ik vaak afzeg en ik snap haar punt ook gewoon maar wanneer ik zeg dat ik er iets aan zal proberen te veranderen zegt ze eerst zien dan geloven, snap ik ook helemaal maa r ik wil gewoon dat het goedkomt…

wat kan ik zeggen/doen? (behalve laten zien dat ik het probeer)

Niet teveel zeggen, maar gewoon doen. Niet te vaak afzeggen de hele tijd, dan ziet ze met haar eigen ogen dat je er iets aan hebt veranderd.

Hoe komt het dat je de afspraken snel afzegt?

Minder afzeggen en goed nadenken als ze vraagt om iets leuks te doen.
Misschien zelf wat vaker voorstellen om wat leuks te gaan doen?

Het klinkt misschien nog al raar, maar ik heb zoveel vriendinnen waar ik gewoon goed contact mee heb en dat ook wil blijven houden en dan heb ik gewoon geen tijd meer, ik ben slecht in plannen is het denk ik…

Haha, dat denk ik ook dan! Maar weetje, veel vriendinnen hebben is leuk, maar als het allemaal oppervlakkig is, heeft het geen nut. Je kunt beter een paar vriendinnen die je ‘het leukst’ vind, voor laten gaan. Hierdoor krijg je beter contact met ze, en geloof me, het is echt fijn om een paar echt goede vriendinnen te hebben. Veel fijner dan veel vage.
Oke, het plan probleem. Het gaat dus vooral om dubbele afspraken. Oplossing is om als iemand je vraagt iets te gaan doen, het op te schrijven, zeggen dat je haar nog belt, en dan die middag of avond in je agenda te kijken of je tijd hebt. Schrijf de afspraak dan ook gelijk op, anders werkt het niet. En dan bel je diegene op om de afspraak te bevestigen:) Kun je gelijk even lekker kletsen waardoor de vriendschap ook beter wordt!
Succes:)

is natuurlijk erg lastig, als je veel vriendinnen hebt. maar alsje je niet aan je afspraken houdt, zal je ze allemaal kwijtraken, en daar hebje helemaal niks aan. dus denk goed na voor je met iemand afspreekt, of je de afspraak echt na gaat komen. je kunt het echt niet maken tegenover haar, zij zorgt dat ze dingen met jou kan doen en dan zeg je af, dan had ze net zo goed wat leukers kunnen doen! je wilt dat ‘het gewoon goed komt’ maar zo werkt dat niet, idd eerst zien en dan geloven.

mijn vriendin deed dat vroeger ook vaak: ‘wil je afspreken?’ ‘ja tuurlijk! woensdag?’
… en woensdag zat ik dan lekker te wachten 'ohja ik had toch geen zin ’
. nu zijn we geen vriendinnen meer. Door zulke dingen lijkt het of ik(jouw vriendin in dit geval) als enige vriendinnen wil zijn, en de enige ben die moeite doet.