Academische pabo

Zijn er hier toevallig mensen die de academsiche pabo doen als opleiding of willen gaan doen? zo ja waar doen jullie dit, hoe bevalt het etc.

Ik zit er zelf aan te denken om voor deze opleiding te kiezen, ik zit nu in 6vwo maar ik vind de keuze wel heel moeilijk, vooral omdat het een nieuwe studie is en ze nog niet veel kunnen zeggen over bijvoorbeeld de kans op een baan of wat je dan gaat verdienen, het gaat natuurlijk niet alleen om geld maar ze weten bijvoorbeeld niet of ze je dan wel naar je niveau (Universiteit) kunnen gaan betalen zijn er mensen die hier ook mee zitten?

Hallo!

Ikzelf doe de opleiding niet en ga ik ook niet doen omdat ik nog maar in de 2e klas zit, maar mijn zus doet wel de Academische Pabo aan de RUG. Ze vindt het zelf heel erg leuk, maar het is wel veel werk. Veel opdrachten, veel tijd eraan besteden etc.
Ook loop je in het 1e jaar 1x stage in de week.
En met de accademische pabo kan je nog meer worden dan leraar/lerares, je kan namelijk ook functies als teamhoofd van een school, of iets anders met kinderen worden. En je bent natuurlijk hoger opgeleid.
Wat wel zo is, is dat er steeds meer vraag is naar hoger opgeleide leraar/leraressen.

Succes met jullie beslissingen en wat misschien ook een tip is: op de sites van universiteiten kan je meestal ook wel informatiefolders over de opleiding vinden, die kunnen jullie wel bestellen, want daar staat ook veel informatie in. En natuurlijk ook meeloopdagen, dat heeft mijn zus ook gedaan en vond dat erg leuk! :slightly_smiling_face:

x’

ik ga denk ik wel naar de meeloopdag dan in nijmegen, lijkt me wel interessant! waar zit jij precies mee dan, waar twijfel je over?

Upje voor dit topic…

Ik vroeg me af of er hier iemand was die academische pabo doet en kan/wil vertellen hoe zijn/haar week er een beetje uitziet? Kwa studeren enzo? En daarbij: welke vakken heb je. Hoe is de nederlands/engels vergelijking kwa boeken. Is het zwaar?