Absurd dunne nagels

Hee meiden,

Ik ben sinds kort gestopt met nagelbijten (na een jaar of 7) en wat bij mij nu het probleem is,
is dat mijn nagels echt dun zijn. Ik kan ze zo ombuigen, maar daardoor breken ze ook gemakkelijk af.
Weet iemand wat ik hiertegen kan doen? Ik wil ook graag mooie nagels maar hierdoor breekt er om de dag wel een nagel af.

xxxxx

Geen idee, ik heb het zelf ook alleen dan al gewoon mn hele leven en niet door nagelbijten. Ik heb al heel veel hand/nagelcrème gebruikt wat de apotheek aanraadde maar niets hielp, dusja haha

Als Nagelstyliste zou ik een goede nagelverharder uitproberen, dit moet helpen. Meestal hebben nagelbijters zodra ze gestopt zijn met bijten juist hele sterke nagels! Maar jouw dunne nagels kunnen nog van structuur veranderen en wat sterker worden.

Ik zou inderdaad nagelverharder proberen. En er is ook een bepaalde vitamine goed voor sterke nagels (volgens mij is het vitamine B, maar dat weet ik niet meer zeker). Misschien kun je producten of vitaminepillen opzoeken die dat bevatten. Verder zou ik ze een poosje vrij kort houden, zodat ze kunnen aansterken en niet zo snel meer afbreken.

Ik had een nagelverharder gekocht van de Essence maar die werkt echt bagger…

De herome nagelverhader raad ik wel af…
Er zit formalehyde in.
Die droogt de nagel uit, waardoor deze hard word, na langdurig gebruik gaat dit tegen werken, waardoor de nagel juist gaat breken/afbrokkelen.
Niet alleen de nagelplaat wordt verhardt, ook het nagelbed wordt uiteindelijk verhardt door formaldehyde. Dit kan leiden tot een chronische onycholise, wat weer gevoelig is voor schimmel- of bacteriële infecties.

Bij langdurig gebruik dus niet gebruiken!

Dit ben ik op het moment allemaal aan het gebruiken voor mijn nagels hahah
Hopen dat het gaat werken!

Waar kan ik die van Herome krijgen? (:

zelf heb ik die ook, je kan die gewoon bij de douglas halen, of ici paris! ik geloof zelfs dat ze die bij sommige etos winkels hebben

bij de kruidvat

Geen reclame!

Ik heb het ook. Ik kan m’n nagels nooit lang houden, omdat ze enorm dun zijn en gewoon afbreken.

Ik beet eerst ook mn nagels af,
maar nu heb ik lange nagels :slightly_smiling_face:

Eerst gebruikte ik een maand om de twee dagen nagelverharder van de HEMA, & sindsdien gebruik ik twee x in de week vitaminelak ook van HEMA.
Nu heb ik mooie sterke nagels die goed tegen een stootje kunnen.

Herome is echt mijn held geweest. Ze raden dus eerst aan om ‘sterk’ te proberen en daarna pas ‘extra sterk’ als die eerste niet (genoeg) hielp, maar ik heb gelijk extra sterk gedaan, ik dacht mijn nageltjes hebben alle hulp nodig die ze kunnen krijgen haha! Voor mij hielp dat echt supergoed, maar het kan dus zijn (heb ik ook op internet gelezen en gehoord) dat die extra sterke dus voor sommigen te sterk is en dan worden de nagels juist heel broos. Dus dan moet je sterk gebruiken. Of soft, die hebben ze ook, die is helemaal zonder formaldehyde en daar zou iedereen tegen moeten kunnen in principe.

Ja staat ook in de bijsluiter :wink: Je moet het in een kuur gebruiken van 14 dagen en dat max 2x per jaar. Trouwens Herome heeft dus ook een versie zonder formaldehyde (‘soft’)!

Oke ik ga die van Herome proberen!

Ik zou je nagels ook niet meteen heel lang laten. Eerst moeten ze steviger zijn, anders blijven ze scheuren of afbreken.

ik heb de nagelverharder van herome ECHT GEWELDIG !! ik doe gewoon elke dag (alleen als ik niks op me nagels heb ) een laagje en na ong 5 dagen zijn de ze super hard :slightly_smiling_face:

Had ik ook :dry:
Ik gebruik nu Rimmel Nail Rescue nagelharder(lijkt roze maar is transparant)
en het werkt heel goed! Je kunt ook gewoon even bij de Hema kijken, daar hebben ze ook nagelharder. Ze hebben daar ook Repair and Grow, een groenig spulletje wat je op je (niet gelakte!) nagels moet doen, trekt heel langzaam in(half uur…) maar werkt wel! Gewoon ´s avonds voor het slapen opdoen en het wel volhouden :wink:

Nagelverharder gebruiken (Herome)

ik heb ook jaren lang nagel gebeten en bij mij zijn ze nu absurd dik :astonished:
nadat ik af was van het nagelbijten (wat echt moeilijk was) kreeg ik een passie voor nail art en sindsdien ben ik heel veel bezig met mn nagels en ze zijn nu echt lang en dik dus breken doen ze niet.

probeer nagelverharder, en verder zou ik het echt niet weten sorry.