Abortus pil

hoi,
Als je 2 weken zwanger bent, kan je dan met een of andere abortus pil de foetus weghalen zonder naar een dokter of ziekenhuis te gaan?

Sukkol.
Sorry alvast.

Geen idee of het kan maar het lijkt me niet slim om geen dokter ofzo er bij te halen.
Zo een pil is niet niks voor je lichaam en geestelijk.

Ik zou hem niet van het internet bestellen oid… las er laatst een artikel over en dat is geen goed idee.

Ga gewoon naar de dokter en laat je doorverwijzen naar het ziekenhuis. Je dokter heeft zwijgplicht.
“In Nederland wordt de abortuspil alleen door een abortuskliniek die, of ziekenhuis verstrekt dat een daarvoor en speciale vergunning heeft.”

Die pil moet je sowieso van je dokter krijgen.

Maar is die er wel? Zo ja waar kan je die dan halen? Als het bij de Apotheek moet, moet ik dan een briefje van de dokter hebben? En moet je een bepaalde leeftijd dan hebben?

Maar mijn moeder krijgt zoieso een brief met de kosten ofzo? Zeker omdat ik nog onder de 18 ben

Ja, pech meisje. Toch naar de dokter toe gaan. Je krijgt 'm alleen op advies van de dokter.

Volgens http://www.sexwoordenboek.nl/abortuspil.html
moet je naar een abortus kliniek of dokter die zal je doorverwijzen. Meer info kan je op de site vinden. Good luck.

Denk je echt dat je die zomaar bij de apotheek krijgt…

Ik wil opzich wel naar een dokter gaan maar krijgen mijn ouders thuis geen brief opgestuurd met kosten of wat dan ook dat ze erachter kunnen komen?

Eh ja. Volgens mij wel. Maar dus? Ik hoop dat je ouders erachter komen. Je hebt zelf seks gehad, je bent zelf zwanger geworden, je ondervindt zélf de gevolgen dus maar. Eigen schuld.

Er zal vast wel wat te regelen zijn dat het anoniem blijft. Gewoon even met de dokter over hebben.

als je zo verstandig bent om zwanger te worden, wees dan ook zo verstandig het gewoon eerlijk tegen je ouders te zeggen. die kunnen je er vast beter bij helpen.

Ja maar hij gaat zoieso dan mijn moeder inlichten!

Kan je niet met je huisarts bellen en vragen hoe het zit met kosten, verzekering en of je ouders erachter komen? Lijkt me dat hij/zij er meer over weet dan wij.

Bovendien… breng je liever jouw eigen gezondheid in gevaar door een onveilige pil te slikken dan dat je ouders er heel misschien achterkomen?

Dat mag hij niet doen.

Mijn ouders zijn ongeloofelijke snobs(dikke vette kakkers), die keuren het zoieso af! Ik zo me god niet weten wat er dan gaat heb gebeuren!

Ja, eh, laat maar.
Je zit alleen maar redenen te verzinnen om jezelf eruit te praten ook al proberen mensen advies te bieden.

Veel plezier met het slikken van een onveilige pil terwijl je in je eentje thuis een week pijn ligt te lijden. Dat zal COMPLEET niet opvallen bij je ouders!

Ik denk dat jij geen keus hebt hoor. Of je gaat naar de dokter, of over 9 maanden beval je van een kind. Gewoon gaan en kijken wat er te regelen valt. ook raad ik het je aan gewoon tegen je ouders te vertellen, je kan behoorlijk ziek worden van zo een pil (spugen, krampen, misselijkheid, hevige bloeding ). Wat wil je dan zeggen? griepje? ben ongesteld? ook heeft een abortus geestelijke zorg nodig. misschien denk je er nu luchtig over maar misschien volgend jaar niet meer.