Abortus Amerika

Wat vinden jullie er van dat Amerika het landelijk recht op abortus heeft afgeschaft?

Verschrikkelijk. Deze werd gedeeld in een app groep.

Bizar! Maar “gelukkig” betekent het niet dat het verboden wordt overal…

Verschrikkelijk. Het brengt het leven van heel veel vrouwen in gevaar. Wat ieman ooit zei: je kan abortus niet verbieden, slechts veilige abortus.

Heel heftig vind ik het. Gelukkig wordt het niet in alle staten verboden, maar het voelt wel alsof Amerika terug in de tijd gaat…

Ik vind het allemaal erg beginnen te lijken op The Handmaid’s Tale in de VS. En zoals al gezegd, als iemand wanhopig is gaat ie toch een manier verzinnen om abortus te plegen, en dan wordt het alleen maar gevaarlijk. Of voor zowel moeder als kind een zwaar leven, als het ongewild is.

Ja ik ook, vind het echt heel apart allemaal.

Bizar! Ik kan het bijna niet geloven gewoon. Ik heb zo te doen met al die arme meiden/vrouwen die ongepland zwanger zijn. Maar ook wanneer je een kindje in je buik hebt die zwaar gehandicapt is, mag je gewoon niet de keuze meer maken om het weg te laten halen. Voor zijn kind is het dan toch ook geen fijn leven. En ook niet als je moeder geen geld heeft, of pas 13 jaar oud is. Dit is voor niemand goed :frowning:

Ik snap het inderdaad ook echt niet. Eigenlijk te gek voor woorden. Iemand anders laten beslissen over jouw leven, jouw buik. Ik hoop eigenlijk dat alle staten zeggen van, wij laten het gewoon legaal en anders hoop ik dat vrouwen naar een andere staat mogen om een veilige abortus te mogen ondergaan

Ik vind dat het legaal moet blijven en leef heel erg mee met de “ongewenste” baby’s die geboren worden…Weer kinderen die een moeilijk leven tegemoet gaan

Hoe verzinnen mensen dit, ik heb het met mijn ouders over gehad en ik vind dit zo erg, dan zie je op tiktok ook zon verhalen over vrouwen die seksueel misbruikt zijn.