Abonnementen en bijna 18 jaar.

Hoi!

Even een kort vraagje, waar jullie misschien wel een antwoord op hebben. Of iemand die hier ervaring mee heeft.

Mijn telefoonabonnement loopt 1 mei af. Ik moet dus op zoek naar een nieuw abonnement.
Nu is het zo dat ik precies twee weken na 1 mei 18 jaar word. Mijn huidige abonnement staat op mijn moeder’s naam, omdat ik nog minderjarig ben. Maar zoals logisch wil ik zelf opdraaien voor mijn kosten en heb ik liever dat dit direct van mijn rekening wordt afgeschreven.

Kan ik het abonnement wel op mijn naam laten zetten? Of is dit echt niet mogelijk voordat ik meerderjarig ben?

Je kunt ook je abonnement laten doorlopen tot 1 juni en dan een nieuw abonnement afsluiten?
Of denk ik nu te simpel :stuck_out_tongue:

Je abonnement een maand door laten lopen? Geen idee. Ik wil een nieuw abonnement met een andere telefoon. Kan dat wel voor alleen een maandje dan…?

Ik heb hetzelfde. Ik heb het alsnog op mijn moeders naam gezet en ik betaal er wel zelf voor (je kan gewoon instellen dat je automatisch x euro per maand overmaakt naar je moeder).

Ik zal gewoon opnieuw een abonnement afsluiten op de naam van een meerderjarige en tegen de tijd dat jij 18 bent even een mailtje sturen/bellen en een andere IBAN doorgeven :slightly_smiling_face:

Dat doe ik momenteel inderdaad.

Bedankt. Ik ga het abonnement gewoon afsluiten via mijn moeder. Na een poosje wijzig ik IBAN nummer.

Thanks allemaal!

Ik heb toen een formulier moeten invullen waarbij ik aangaf dat ik de nieuwe abonnementhouder werd en moest ik mijn gegevens doorgeven. Dat opgestuurd en toen werd het geregeld. Misschien dat jouw provider ook zo’n formulier heeft?

Als je abonnement is afgelopen, loopt het in feite gewoon door en kun je elke maand opzeggen. :slightly_smiling_face:

Je kan gewoon aangeven wanneer je, je nieuwe abonnement in wil laten gaan als het van een andere provider is moet je aangeven of je het door hun wilt laten opzeggen. Dan zeggen zij het voor je op en gaat je abonnement in op de datum dat je hebt aangeven ook al je oude als is afgelopen die gaat dan gewoon nog die twee weken door dan betaal je gewoon nog voor die twee weken wat kosten (bij mij was dat iets van 10 euro toen ik dat deed) Dat lijkt me handiger dan later weer alles te moeten veranderen.