Abonnement afsluiten in USA?

Heey iedereen, ik ga volgend schooljaar 10 maanden naar Amerika om daar High School te doen. Misschien heeft een van jullie er al ervaring mee? Maar ik heb eigenlijk wel mijn telefoon nodig in Amerika, met mb’s en belminuten en ook een amerikaans nummer zodat ik ook kan bellen en whatsappen met vrienden daar. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Een nieuwe telefoon nemen? Bij welke aanbieder? etc.

je kan toch gewoon een prepaid kaartje daar kopen?

Ik weet niet precies hoe duur alles in Amerika is en hoe het daar allemaal zit. Zelf heb ik altijd gewoon een lokaal prepaid kaartje in mijn eigen telefoon, mijn nederlandse sim kaart bewaar ik dan gewoon. Een nieuwe telefoon vind ik persoonlijk best nutteloos omdat je toch niet met je nederlandse sim kaart kan bellen. Je whatsapp kan je dan nog wel op je nederlandse houden.

Op het moment dat je in amerika bent kan je naar een winkel van een provider gaan en daar een simkaart kopen. Dan kan je daar bepalen of het een prepaid sim is of juist een abonnement. Wel moet je zeker weten dat je telefoon simlock vrij is.

Ik kom net terug van een paar maanden in Amerika en heb daar een abonnement afgesloten bij T-Mobile. Ik kon dat abonnement iedere maand opzeggen. Het was echter wel een zogeheten familie-abonnement, dus ik had met nog 4 andere mensen een contract. Ik had geloof ik 10gb data + onbeperkt smsen/bellen (naar Amerikaanse nummers), voor 30 dollar per maand. Onwijs goedkoop dus. Maar dan moet je dus wel nog 4 anderen vinden.
Als je echter een persoonlijk abonnement afsluit en daarbij los internet koopt, dan zul je een stuk duurder uit zijn. Los internet kopen is echt ontzettend duur in Amerika, dat kan ik je echt niet aanraden. Je kunt natuurlijk ook een abonnement aanschaffen waarbij internet inbegrepen is, maar ook dan zal het in de meeste gevallen duurder zijn dan in Nederland. Je moet zelf bepalen of je dat ervoor wilt betalen.
T-Mobile is trouwens alleen aan te raden als je in een grote stad zit, want voor de rest zuigt hun bereik heel hard. Ik zou persoonlijk voor AT&T gaan, als het qua geld niet zoveel uitmaakt.