Abnormale drukte

Het is algemeen bekend dat je van suiker niet druk word.
Maar hoe kan het dan dat ik na het eten vaan een zuurstok of gewoon iets dat heel zoet is, vreselijk druk word. Maar dan is het ook echt niet normaal.
Ik stuiter alle kanten op en kan niet stoppen met praten en raar doen (ik heb nog nooit energydrank om deze rede gedronken).

Weet iemand hoe dit zou kunnen komen?

ps. Ik heb ook hele rustige periodes. Dit wisselt een paar keer op een dag, dan ben ik juist heel stil…

Misschien wordt erdoor het suiktergehalte in je bloed te hoog?

Mijn beste vriendin heeft moeilijkheden om haar suikergehaltes op peil te houden. Het is een soort van begin van suikerziekte. Ook zij wordt erg actief door suikerhoudende dranken, zoetigheden e.d.

Je kunt er wel gevoelig voor zijn. Mijn zusje word heel druk van snoep, volgens mij heeft het ook met de kleurstoffen te maken.
En suiker geeft wel een energiekick, en als je daar dan wat gevoelig voor bent kan dit makkelijk omslaan in hyperactiviteit denk ik.

Maar ik heb overal gelezen dat suiker je helemaal niet druk maakt, niet dat dit nou iets is waar ik me druk over maak. Ik vind het wel vrolijk, ik vraag het me gewoon af.

Het weet iemand hoe het zit met dat veranderen van rustig naar druk?

Suiker = koolhydraten = energie.
Het ligt ook aan de combinatie waarin je het eet denk ik. Gepaard met allerlei andere belangrijke stoffen zal het een geleidelijk effect op je energielevel hebben. In een keer een bom van suiker heeft je voor korte tijd een grote energiekick.

Ik heb daar nooit veel last van, maar als ik de hele dag weinig suiker eet en veel beweeg, en dan eet ik een koek of zo, kan ik wel druk worden :wink: maar het zijn ook altijd wel omstandigheden erbij. Zal bij jou ws ook wel meespelen, en het verwachten dat je druk gaat worden mss ook wel.

Nou dat is het ook niet denk ik ^

Ik verwacht niet (bewust) druk te worden. Van ‘nou ik heb weer wat zoets gegeten laat ik maar hyper worden’.

En dan dat plotselinge heel futloos worden. Ik weet niet hoe het kan, mensen kunnen me beter niet aanspreken op dat moment. Dan ben ik echt zo chagrijnig… :wink: