abnormaal snel koude handen

Mijn handen zijn ook echt altijd koud. Iemand die ik een hand zou moeten geven zegt ook vaak van, Wat heb jij koude handen?! Maar ik heb dan wel niet last van dat ze pijn doen ofhelemaal wit worden, wel als je er op drukt. Ik heb wel soms rond de lente/herfst als het iets warmer begint te worden, een witte pink, die helemaal tintelt, echt raar, net of die dood is maar na de hand doet die het weer zegmaar.

Ik heb zelfs in de zomer ijskoude handen… c:

Ik heb ook altijd koude handen mijn handen zijn nu ook echt kapot trouwens, komt door het veel te koude weer haha

Heb ik ook veel last van zelfs met motorhandschoenen op de fiets heb ik na 10 minuten het gevoel alsof iemand met een hamer oid op mijn handen heeft geslagen.

Heb ergens eens iets gelezen dat er een soort ‘‘warmte pads’’ bestaan die na even kneden warm worden en vervolgens in je handschoenen kunt stoppen.

Je kan ook wintervingers/tenen hebben.
Maar dan maar dan moet het eigenlijk ook pijn doen en jeuken

Ik heb dus echt ALTIJD ijskoude voeten, ik die echt twee dikke sokken over elkaar aan, maar nog zijn ze koud …

superbedankt iedereen! ik ga even verder zoeken!

Mijn handen én voeten zijn juist altijd koud

Dat is bij de meeste mensen zo, oorzaak is dat bij je voeten en handen vlak onder de huid de uiteindes van je bloedvaten zitten die als eerste reageren op (extreme) temperatuursverschillen. Bij het kouder worden trekken de bloedvaatjes zich strakker wat je als een soort pijn ervaart, je lichaam probeert op die manier je temperatuur stabiel te houden. Bij te veel warmte aan je handen en voeten onstaat juist het omgekeerde effect, daar zetten je bloedvaatjes juist uit, wat ook een pijn effect geeft.

Moet je nagaan dat wij westerlingen al koude klachten krijgen en het al helemaal niet meer trekken als we buiten de deur uit moeten bij temperaturen van -1 graden tot -10 graden. Hoe gaan de mensen om die in de poolgebieden wonen Rusland en andere koude streken waar de gemiddelde temperatuur overdags in de winter gerust onder de -30 of zelfs veel lager gaat?

Ik heb dit ook en ik ben ermee naar de dokter geweest, ik heb winterhanden. Gewoon zo dik mogelijk aankleden, dat is toch het beste wat je kunt doen. Wel kun je je handen aan verschillende temperaturen laten wennen, door ze eerst in warm water te doen, dan in koud water, dan weer ik warm water, enz. Ik weet niet of jij precies hetzelfde hebt als ik, daarom even mijn symptomen XD:
Als mijn handen koud worden worden ze eerst rood, dan worden ze steeds donkerder en vervolgens worden ze blauw, écht blauw. Ik heb dat ook met die witte plekken zegmaar, veel extremer dan andere mensen.

Het doet vooral pijn als ze weer opwarmen :S

Maar goed, het beste wat je kunt hopen is dat het weer zo snel mogelijk warm wordt, even doorzetten…

Ik heb ook haast altijd koude handen! Zo irritant. Alleen ik heb niet zoals jij dat ze helemaal wit worden. Misschien heeft de dokter er iets voor.

Volgens mij heb jij gewoon een heel goede doorbloeding, niks mis mee :slightly_smiling_face:

Slechte doorbloeding, heb ik ook…

mijn handen zijn ook altijd erg, mijn nagels zien de laatste tijd altijd paars. ik weet zelf ook niet precies wat je eraan kunt doen, misschien de doorbloeding stimuleren en beetje masseren ofzo?

Ik heb wintertenen, en dat jeukt soms enorm.
Dus volgens mij kan je ook winterhanden/vingers hebben.

ik heb ook heel vaak last van koude handen, maar ik heb dan nog iets irritants erbij, want ik heb ook altijd zweethanden:( en dat vind ik echt veel erger dan dat ze koud zijn.
ik heb echt geen flauw idee wat ik tegen zweethanden kan doen en ik haat het!! Iemand een idee?