abnormaal snel koude handen

heei iedereen!

ik heb echt een kutprobleem, en het wordt steeds erger.
ik heb dus té snel dat mn handen helemaal wit worden, met schaatsen doe ik 2 handschoenen over elkaar en nog ben ik na 10 min. bevroren, en mensen zeggen dan: gewoon dikker aankleden, maar het irriteert me echt!

en als het warm is, zijn ze HEEEEEEL rood, gewoon echt donkerroze, en als ik erop druk komen er heel snel van die witte plekjes.
zijn hier medicijnen voor ofzo?

jullie denken waarscheinlijk: tss ze stelt zich aan, maar heel veel mensen zeggen tegen mij: wow! dat is niet gezond en het is gewoon stom als iedereen lol heeft, en ik kan dan wel janken van de pijn. ook als ik gewoon in warme ruimtes ben, en ik geef mensen een hand vragen ze of ik net buiten heb gezeten omdat ze zo koud zijn…

alvast bedankt!

Mijn neus is altijd abnormaal koud :grinning_face_with_smiling_eyes:

Maar ik heb ook snel last van koude handen, sommige mensen hebben dat sneller dan andere. Een vriendin van mij heeft bijna altijd warme handen. Volgens mij niks aan de hand.

En als je op een stuk huid drukt, wordt het sowieso even wit. Dat is normaal.

Ga naar je huisarts…

Kan zijn dat je doorbloeding echt fucked up slecht is… geen idee wat daar tegen te doen is want dat heb ik zelf ook (alhoewel het niet zo erg is), maar je kan ook gewoon even een belletje doen naar de dokter ja.

OMG, serieus ik heb precies hetzelfde probleem! En ik maar denken dat ik de enige ben!
Ik heb normaal al koude handen, maar omdat het de laatste tijd vriest zijn mijn linker pink, ringvinger en middelvinger helemaal dik. Ook zijn ze wit, ze jeuken en komen er van die rode plekjes op mijn vinger. Ik kan ze niet meer goed buigen.
Ik heb ook echt geen idee wat het is, maar ik houd ze goed vet met Purol.

Net zoals jou heb ik in warme ruimtes ijskoude handen. En buiten is het niet te harden! Ik heb uggshandschoenen en nogsteeds ijsklompjes!

xox

Een vriendin van mij heeft dat ook! Ze heeft het syndroom van Raynaud. Er zijn medicijnen voor die je altijd moet slikken, maar zij neemt ze maar 2x per jaar. Als het warmer wordt en als het kouder wordt een paar maandjes. Ik zou deze ziekte even op internet opzoeken en als je je in de symptomen herkent het tegen de huisarts zeggen… Sterkte ermee! X

nee niet op internet! gewoon naar de dokter bellen!

Ik denk dat je slechte doorbloeding hebt. Ik heb ook best wel snel koude handen (en neus), niet normaal. :’] Dan zijn ze echt ijskoud wat ik ook doe. De enige oplossing die ik heb is om een lekkere handcreme te kopen en die altijd bij je te houden. Als ik dan koude handen krijg, smeer ik mijn handen in en tegelijkertijd masseer ik mijn vingers. Dan begint het bloed meer te stromen en dan worden ze wat warmer. Werkt niet altijd even goed, maar bij mij scheelt het wel.

Ik ben hiervoor naar mijn huisarts geweest.
Hij zei dat het het syndroom van nogwat was[ik ben de naam helaas vergeten]
Dan is er iets mis met je kliertjes in je handen(en eventueel voeten/neus enz.)
Helaas is er dus geen remedie voor, maar het is ook niet schadelijk voor je gezondheid. Je zult er dus mee moeten leven(als je hetzelfde hebt als mij)

Trouwens: De dokter wist dit over mij nadat hij in mijn vingers kneep, ze bleven best lang wit en gingen van wit laaangzaam terug naar rood.

ik heb het ook altijd met mijn handen. Maar ook met mijn voeten. Ik heb er ook echt een hekel aan! Als ze warm zijn (ein-de-lijk) en ik raak iets kouds aan, dan zijn ze gelijk voor de rest van de dag koud… Echt irritant gewoon…

Ik heb daar ook last van: dode vingers.
Heb het alleen met dit koude weer, al zelfs in handschoenen en kort rondje met de hond lopen.
Hele vingers worden dan spierwit en daarna langzaam paars en rood.
Doet ongelooflijk pijn ook. Maar kan er niks tegen doen ben ik bang.

Heb ik ook soms! Ik heb nu een mini waterkruikje gekocht voor als je koude handen hebt. Je kan het meerdere keren gebruiken, maar dan moet je het wel even in kokend water zetten. Het koste maar ¤1 in de Casa! Ik ben er tevreden over!

Heb ik ook, slechte bloedcirculatie in mijn handen (en voeten).
Als ik van het station naar huis fiets (8-10 minuutjes ongeveer) heb ik zulke koude en zere handen dat ik de eerste tijd daarna niets kan vastpakken, want dat doet pijn.
Als ze weer een beetje op temperatuur zijn gekomen gaat het wel weer.
Ik heb ook eigenlijk altijd koude handen, ook in de zomer. Tenzij het heel erg warm is, dan zijn ze soms eventjes ‘warm’. En als ik ze heel lang onder een warme deken houd worden ze ook warm, maar dan heeft het de tijd om alles goed warm te krijgen. In mijn voeten heb ik het ook, daarom slaap ik in de winter met bedsokken aan (die knellen niet, dus dat mag, met strakke sokken slapen is niet verstandig), anders houd ik mezelf met mijn ijsklompjes wakker.

Kun je helaas niets aan doen. Witte plekken als je erop duwt is overigens normaal, komt doordat het bloed dan even weggeduwd wordt. Wat je dus absoluut niet moet doen, is je handen onder de warme kraan houden of een kruik pakken ofzo. Gewoon rustig op temperatuur laten komen, anders beschadig je de boel nog eens extra.

Ken ik. Ik doe er eigenlijk niets tegen.
Hetb niet het idee dat pillen zullen werken, het ligt namelijk aan de doorbloeding.

Ik heb dat ook! M’n handen zijn ook het hele jaar door koud. Ja, ook bij 32°C!
Ik denk dat je er helaas niks aan kan doen.

winterhanden/vingers dus. dokter, als de pijn ondraaglijk is. anders even googlen op winterhanden/vingers/tenen.

Mijn handen zijn áltijd koud.

Mijn handen zijn áltijd koud.