"Abercrombie & Fitch wijzigt koers"

Abercrombie & Fitch wijzigt koers

Fashionretailer Abercrombie & Fitch past zijn strategie aan om klanten terug te winnen. Dat heeft ceo Mike Jeffries laten weten aan Business of Fashion.

“Onze klanten veranderen en wij veranderen met hen mee”, aldus Jeffries. Zo komt de kleding van het label in grotere maten en de kleur zwart beschikbaar.

Abercrombie & Fitch (A&F) gaat daarnaast social media en fashionbloggers inzetten om zijn kleding onder de aandacht te brengen. Ook zijn de winkels niet langer geblindeerd en wordt het volume van de muziek teruggebracht.

De Amerikaanse keten beleeft zware tijden. De nettowinst over 2013 daalde 77 procent ten opzichte van een jaar eerder. Onlangs werd bekend dat A&F vier nieuwe bestuursleden krijgt.

Deze bestuurswijzigingen worden gezien als een stap richting de aanstelling van een nieuwe ceo. Jeffries is omstreden vanwege zijn controversiële uitspraken over dikke mensen. Die zouden de kleding van A&F niet mogen dragen. Zijn contract loopt begin 2015 af.

Bron: Business of Fashion

Wat vinden jullie hiervan? Persoonlijk was ik het niet eens met Jeffries’ mening over “mensen die niet bij het merk passen”, maar ik heb het altijd mooie kleding gevonden en ik vind het echt jammer dat heel het concept verdwijnt.

Laat hieronder jouw mening hierover achter!

beetje te laat imo
En ik vind de kleding zo ontzettend niet bijzonder. Heb de hele A&F nooit gesnapt haha

.

Dit ja!

Dom van hem dat hij nu pas inziet dat die strategie niet werkt. Maarja vind het sowieso lelijke kleding en ik vooroordeel mensen nu ook die dat dragen puur door die oude strategie.

kutmerk is het ook :’) simpele kleding die mensen dragen om te showen dat ze geld genoeg hebben, ik lach altijd een beetje om zo’n types

Idd!!

tja als je ineens niet meer genoeg verdient moet je maar over je belachelijke principes heen he :’)

Ze hebben het bij mij al verpest, dus het boeit me helemaal niks meer wat voor kleren zij nu hebben. Niet dat het me ooit geboeit heeft tho :’)

ik ben niet rijk…

duur coor wat het is, ik doel dan vooral op van die simpele shirts of truien met in koeienletters het merk op. zulke mensen maken zich in mijn ogen zo belachelijk
ik weet niet hoe het bij jullie zit maar in mijn omgeving is het een merk voor kakkers, ook superdry en dat soort dingen. niet dat het zo’n duur merk is of ja weet ik veel hoeveel die ouwe vraagt voor z’n kleding

Het is echt wel een duur merk hoor, vooral voor wat ze verkopen. Het is basic kleding met wat letters erop :stuck_out_tongue:

Net goed.

.

Dit ja.

Ik was sowieso al ‘te dik’ dus ik zou het geeneens kunnen dragen, maar ik zou ook nooit zoveel geld willen neerleggen voor een simpele trui ofzo.

Ik snap 't eigenlijk niet zo van die grotere maten, ze hebben toch gewoon XS S M L? Niet iedere winkel hoeft XL + te hebben? (Dit praat zijn domme opmerking overigens niet goed hoor).

Whatever…

Heb me pas in zo’n winkel gewaagd en ik snap er niks van. Het leek wel een spookhuis ofzo, je kunt amper zien welke kleur je vast hebt en volgens mij is het ook zo donker zodat je de prijskaartjes niet kunt zien :’)

Moraal van het verhaal: het interesseert me geen zak wat er met die winkels gebeurt.