abcessen onder oksels weggehaald

Beste dames,

Een paar maanden geleden zag ik een dikke bult onder mijn rechteroksel. Een paar dagen later ook onder mijn linkeroksel. De bulten werden steeds groter of kleiner vanzelf. Ik ben 4 weken geleden geopereerd, het leken wel 4maanden. En nu heb ik twee open wonden, dus eigenlijk twee gaten onder mijn oksels. Ik vind het zo erg allemaal, want het is ook met spoed gebeurd. Ik ben in het ziekenhuis geweest voor een afspraak en toen de artsen het daar zagen zeiden ze dat het gevaarlijk kon zijn en dat het echt die dag geopereerd moest worden. Ik vond het zo eng allemaal, ik ben ook voor het eerst geopereerd en opgenomen in het ziekenhuis. Wat het ook eng maakt is dat de artsen nog steeds niet weten hoe het komt, wat de oorzaak kan zijn, en waarom het eigenlijk onder beide oksels is. Ze zeggen dat het het meest lijkt op hidradenitis.

Nou is mijn vraag of iemand ooit zoiets heeft meegemaakt. Of ook een open wond had na de operatie en hoelang het dichtgroeien heeft geduurd. Ik vind het namelijk echt niet leuk meer. Ik voel me zo lelijk met twee gaten onder mijn oksels, ookal ziet niemand het. Ik vraag me dus echt af hoe lang het gaat duren. Het is nu echt zo lastig met alles.

Alvast heel erg bedankt.

Dat is toevallig, ik kan je wel even een note sturen als je dat fijn vindt :slightly_smiling_face:

Ik had het ook maar dan bovenaan mijn bovenbeen dus dat was ook nog eens lastig met wc-bezoekjes. De mijne was ook echt een aantal centimeter diep en er kwam elke dag een vrouw die wond verzorgen. Ik moest hem dan uitspoelen met warm water en zij deed er een alginaat in (soort gaasje wat bacteriën onttrekt) en een verbandje erop. Heeft echt wel een hele tijd geduurd voor het helemaal dicht was. Wat een hel…

Overigens kon het bij mij duiden op een darmontsteking. Maar ze hebben dit toen nagekeken en dat had ik niet. Dus toen zeiden ze dat het waarschijnlijk een uit de hand gelopen ingegroeide haar was.

Bij mij komen ze ook twee keer per dag van de thuiszorg. Ze spoelen het eerst goed en dan doen ze aquacel in zodat dat het gele beslag weghaalt en dan nog een absorberend verband.

Bij mij konden ze niet zeggen dat het een ingegroeide haar is omdat het aan beide kanten op dezelfde moment was. Dat is dus wel een beetje toevallig.

Ik vind dat het allemaal zooo lang duurt. Het liefste ben ik er morgen van af.

Bedankt voor de antwoorden!

Nog andere mensen?

Niemand?

Hmm ik heb er verder geen verstand van maar het lijkt me heel vervelend. Probeer de gedachte erin te houden dat het op een gegeven moment geheeld is. Ook is het fijn dat het in de winter is en niet in de zomer dus kan je gewoon lange mouwen aan en niemand die je oksels ziet :stuck_out_tongue:

Sterkte! Probeer heel veel eiwitten te eten (yoghurt, kwark, melk), dat bevordert herstel. 't Heeft nog steeds tijd nodig maar alle beetjes helpen :slightly_smiling_face:

Ja precies, dit moest ik ook! Ik heb slagroomijsjes gegeten bij het leven, haha.

Bedankt!!
Anderen nog tips?
Ik droom er serieus elke nacht over:(

Ik ben nu 6 maanden verder en mijn wonden zijn nog steeds niet dichtgegroeid! Ik vind het zo vreselijk! Er is mij 3 weken geneestijd gegeven en we zijn nu al een half jaar verder. Ik heb zoooo veel pijn. Ik heb nu veel meer last ervan dan voor de operatie.

Misschien eens teruggaan dan? Als het allemaal zo gevaarlijk was snap ik niet waarom ze die wonden dan niet nog eens gecontroleerd hebben en half jaar verder nog steeds open wonden lijkt me ook niet echt de bedoeling.

Ik ga elke week naar het ziekenhuis voor controle. Maar die weten helaas ook niet veel.

Second opinion?

-

Misschien moet je eens googelen op VAC therapie, mijn moeder heeft wel eens verteld dat ze dat gebruiken bij wonden die slecht genezen (ze is verpleegkundige). Ik heb geen idee of het iets voor jou is maar daar kom je via google vast achter :slightly_smiling_face: Wat rot zeg!

Wondkweek nemen ze ook elke week af. Bloed ook! Gelukkig komt er niets uit maar de pijn die ik nu na 6 maanden nog heb is zo vreselijk! Ik ben ook iemand die een zwemmer is en als ik er nu aan denk dat ik dat 6maanden niet gedaan heb… dat heb ik goed volgehouden☺

Maar het ergste is de pijn natuurlijk en dat ze gewoon niet willen dichtgroeien.