ABC-notatie Piano

Ik zoek al heel lang een paar leuke liedjes voor de piano, maar dan graag in ABC notatie. Ik kan namelijk geen noten lezen, maar stukken spelen in ABC notatie gaat me goed af. Hopelijk kan iemand me helpen met een goede site ofzoiets?

als je me vertelt wat het is? :stuck_out_tongue:
btw; vet onderschrift zeg!

bestaat dat? :flushed:

nooit van gehoord, sorry… ik doe het altijd met noten… misschien eens noten leren? op internet staan er vast wel wat handleidingen =)

x

idd!

Ik zet ze altijd om in ABC notatie. Ik kan wel noten lezen, maar niet onder het spelen. Er is zo’n man op youtube (shawn cheek, nouja, zoiets =P) en die legt pianostukken uit met abc’tjes.

Ik heb het even voor je opgezocht. http://www.youtube.com/user/shawncheekeasy

thanks (:

Dankjewel! Je zie dat je ze zelf omzet naar abc-notatie, heb je die misschien op je pc staan? Dan kun je ze misschien naar mij sturen?

Noten leren lezen is helemaal niet zo moeilijk hoor :stuck_out_tongue:
En al zou je het alleen ‘langzaam’ kunnen lezen, dan kun je het zelf omzetten naar de ABC notatie voor onder het spelen :wink:

Sorry, die heb ik allemaal gewoon op papier te staan. Maar ik zit net in een verhuizing van slaapkamer naar slaapkamer dus ik kan het zo snel niet vinden =P Als ik ze vind wil ik ze wel inscannen voor je :wink:

Het is wel aan te raden om goed noten te leren lezen hoor… Je moet er gewoon even iets meer moeite instoppen, maar dan heb je ook wat. Dan kan je in principe alles spelen zonder dat je de moeite hoeft te doen om het op te zoeken in de ABC notatie.

Ik ken best veel jonge musici die gewoon niet goed noten kunnen lezen en het spelen maakt dat voor hen ook zoveel moeilijker… Ik kan perfect noten lezen, en kan dus ook giga snel een stuk leren. Het is echt aan te raden!

Kan ik dat echt zelf doen? Of moet ik daarvoor helemaal op les…? Want daar heb ik eigenlijk geen tijd voor. Het lijkt me super om piano te kunnen spelen, maar heb nog nooit les gehad. Wel kan ik veel liedjes uit mijn hoofd… Maar ik wil graag nieuwe stukken leren spelen. Heeft iemand een site, waar je het goed noten leert lezen?

Geloof me
Als je geen tijd hebt voor les, heb je ook geen tijd om het jezelf aan te leren. En al helemaal niet met een andere methode dan normaal.
Ik zou gewoon 1 uur per week les nemen, daar heb je heus wel tijd voor, en desnoods alleen 1 jaar of een introjaar ofzo, dat je in ieder geval leert notenlezen. Want het is best moeilijk om een instrument te bespelen als je geen noten leest.