ab&squat challenge, gecombineerd met de butt challenge en de squat challenge?

hoi, ik ga deze vakantie heel erg veel sporten… is het slecht als ik de ab&squat challenge, combineer met de butt challenge en de squatchallenge?

Wil iemand btw nog ervaringen delen met eeen van dezze challenges?

Dankje!

Challenges vind ik persoonlijk sowieso niet zo goed, omdat je met zo’n challenge elke dag dezelfde spiergroepen traint. Dat is niet alleen slecht voor je spieren, maar omdat ze geen hersteltijd hebben zullen ze ook niet zoveel groeien als wanneer je de spiergroepen afwisselt.
On the other hand, drie challenges versta ik niet onder ‘heel erg veel sporten’: meestal duurt zo’n challenge niet zo lang en is deze ook niet zo zwaar als bijvoorbeeld krachttraining met gewichten of stevige cardio. Dus afhankelijk van de lengte/zwaarte van je challenges denk ik niet dat dit kwaad kan. Al raad ik het je dus ook niet aan wegens bovenstaande redenen.

okay dankjewel

Hebben mensen misschien nog ervaringen?

Daarnaast zal je maar enkele tijd verschil gaan zien doordat je alleen gebruik maakt van eigen lichaamsgewicht. Niks mis mee, maar waarom uberhaupt alleen in de vakantie ‘heel erg veel’ sporten? :wink:

Van die challenges ga je nou niet bepaald een geweldig lichaam krijgen en je wordt er ook niet heel erg sportief van. Wat al gezegd is; Het is niet goed om zonder rustdagen te sporten plus dat je alleen op het begin spieropbouw hebt.

Koop wat gewichtjes en bouw het wat meer op. Dat helpt al iets meer.

Jongens niet iedereen wil/kan superveel en superzwaar sporten. Niet iedereen heeft tijd om elke dag 1 uur in de sportschool aan zware gewichten te hangen. Fijn dat jullie dat wel kunnen, maar ik word echt zo moe van die meisjes die zeggen dat je niet veel sport als je niet elke dag superzware krachttraining doet

^ Ik ga er even vanuit dat je het onder andere tegen mij hebt :stuck_out_tongue: Heb m’n reactie even teruggelezen en ik heb het inderdaad een beetje knullig verwoord.
Maar voor de goede orde: ik bedoelde níet dat je alleen veel sport als je krachttraining doet/elke dag zwaar traint of iets dergelijks. Ik snap ook wel dat dat niet voor iedereen haalbaar is en dat al helemaal niet iedereen daar zin in heeft. Ik wilde alleen zeggen dat ik drie van dit soort challenges niet ‘heel erg veel sporten’ vind. En wel met de kanttekening dat deze challenges niet zoveel uithalen zoals krachttraining. Maar dat staat los van mijn definitie van veel sporten.

Is het beter om deze challenge te doen dan die 3 challenges? [font=Verdana]

of deze miss?