Als je aarsmaden hebt (dat zijn wormpjes die eruit zien als dunne witte sliertjes) komt dat niet door rauw vlees. Van rauw vlees eten kun je lintwormen krijgen die niet met zelfzorggeneesmiddelen behandeld kunnen worden. Van ongewassen groenten krijg je vaak spoelwormen.
Aarsmaden krijg je gewoon echt door inslikken van de eitjes die je krijgt door iemand anders die ook besmet is… Niet door tuinaarde. Dat zijn vaak spoelwormen. En die zijn vaak 10 tot 30 cm lang dus denk niet dat je deze hebt.
Paar tips die ik je kan geven:
Heel vaak je handen wassen, en ook goed onder de nagels! Doe dit ook als je net bent opgestaan, want in je slaap kun je ook gekrabt hebben en zo kun je jezelf herbesmetten.
Verder zou ik een product tegen nagelbijten kopen bitex ofzo.
Voor onder en bovenlichaam andere washandjes gebruiken
HEEL GOED SCHOONMAKEN! Veel stofzuigen en beddengoed en nachtkleding buiten uitslaan met ingehouden adem (eitjes kun je ook inademen). Verder dingen die vaak aangeraakt worden (deur- en lichtknoppen bijvoorbeeld) goed schoonmaken. Vaak stofzuigen voornamelijk in de slaapkamer.
Krab niet direct aan anus/bilnaad maar door je kleding heen. Als je ze eraf wil halen kan je dat beter met een stukje wcpapier doen
Tegen de jeuk: Bilnaad insmeren met vaseline, zinkzalf, of een andere vette zalf. Geen crème dus, dat droogt te snel op.
Vergeet ook niet om de behandeling te herhalen over twee weken 
En de rest van je gezin moet zijn/haar ontlasting ook in de gaten houden.
Ik ben bezig met mijn diploma tot assistent-drogist, vandaar al deze informatie haha. Maar bij je plaatselijke drogist kunnen ze je voortaan ook met dit soort vragen helpen 
Maar goed, antwoord op je vraag: Smeren met vette zalf en meteen je handen wassen daarna.