Aargh! Geen idee wat te doen.. :(

nou, het zit dus zo,
ik ben nu een aantal maanden samen met mijn vriend, en we hebben het heel leuk samen maar we zitten allebei in het examenjaar en hebben niet veel tijd. Maar volgend jaar gaat hij een jaar high school doen en ik blijf in nederland, dus moet ik hem een jaar gaan missen, maar ik vraag me af of het mogelijk is om door te gaan met onze relatie, dus heeft iemand tips of ervaringen? want ik vind hem wel echt heel leuk enzo, en het gaat heel goed tussen ons, behalve dat we niet zo veel tijd hebben.

Ik wil je niet ontmoedigen ofzo, maar met mijn opleiding moeten we ieder jaar vanaf de tweede 6 maanden op stage in het buitenland.
Nu is ons vertelt dat je het best zonder relatie weg kan gaan omdat 9 van de 10 keer het toch uit gaat.
Omdat je zo lang zonder elkaar zit, je ontmoet daar een leuke jongen, de een mist de ander en gaat uit eenzaamheid iemand anders opzoeken zeg maar.
Zo hebben ze nog meer redenen vertelt.
Betekend niet dat het ALTIJD zo is. Natuurlijk waren er vaak genoeg die met relatie heen gingen, en met diezelde relatie terugkwamen en nog lang bij elkaar waren.

Ligt er maar net aan hoe sterk jullie relatie is, en misschien kunnen jullie in de vakantie’s naar elkaar toe?
Kost wel veel geld natuurlijk, maar je moet d’r maar wat voor over hebben!

Toen mijn zus in Engeland studeerde, ging haar vriend best vaak bij dr langs. Dusja, alles is mogelijk :slight_smile:

Ja ik denk dat een jaar wel heel veel is…Misschien kan je gewoon afspreken dat als ie thuis is, dat jullie het opnieuw proberen?

ik zou het “tijdelijk uitmaken” (of hoe het ook mag heten)
en als hij terugkomt dat je dan (missschien) weer samen komt.

waarom uitmaken?
geduld hebben honey komt wel goed.
als het echte liefde is dan gaat alles wel goed ookal heb je 1 jaar gewacht

Als je niet zeker bent van je relatie, wat heeft het dan voor zin om het aan te houden? Als het echt goed zit tussen jullie, moeten jullie het jaar wel door kunnen komen.

mijn vriend gaat 3 maanden naar amerika( valt mee) ben toch benieuwd hoe dat gaat, vooral omdat de relatie nogal eens half uit elkaar ligt…

Maar wanneer jullie relatie echt sterk genoeg is. en jullie echt van elkaar houden. dan kom je dat jaar echt wel door!. oke het is natuurlijk niet makkelijk. en gewoon vreselijk om iemand te missen. maar als het echt niet gaat. kun je gewoon in de vakantie even langsgaan, maar daar moet natuurlijk ook weer geld voor zijn…

Neem een tijdelijke break. Zeg dat je hem alles gunt daar en dat je hoopt dat hij het naar zijn zin heeft, het heeft geen zin om in nederland te liggen piekeren wat je vriendje uitspookt in een ander land. Neem dus een tijdelijke break. En als je mekaar echt ligt en hij over een jaar terug is, zoeken jullie elkaar heus wel weer op.

Ja. Dat kan absoluut! Het is niet makkelijk (spreek uit ervaring trouwens), maar het kan wel, als jullie beiden genoeg om jullie relatie geven. Gewoon veel telefonisch contact enzo, dan kan je het overleven (:

ik denk dat het wel kan, maar het lijkt mij wel heel moeilijk! Want ik zou heel erg gaan piekeren over wat hij daar uitspookt, maar als je hem heel erg vertrouwd en jullie relatie echt goed is denk ik dat het wel kan?

Dankjewel allemaal voor jullie reactie,
ik denk dat ik het toch tijdelijk ga uitmaken, ook al vertrouw ik hem 200%
het lijkt me makkelijker tijdens zijn vertrek als ik hem nauwelijks spreek, dan dat ik hem vaak spreek, en telkens hem weer opnieuw ga missen
en als hij dan weer terug is, spreken we elkaar vast wel weer, en kijken we vanaf dat punt of we verder gaan