Aardrijkskunde of latijn?

Halloo,

Ik heb net even met de docent overlegd en blijkbaar kan ik nog veranderen van vrije keuze bij mijn profiel. Ik heb daar nu aardrijkskunde staan, maar ik zit heel erg te twijfelen of ik niet toch beter latijn kan kiezen. Latijn vind ik namelijk wel wat makkelijker en dan heb je die eer nog om te zeggen dat je gymnasium doet hahah. Ak vind ik wel leuker, want latijn is gewoon heel saai. Ak vind ik eerlijk gezegd ook geen probleem om te leren, de verhalen zijn namelijk interessant. En er wordt ook wel gezegd dat de vakken veel moeilijker worden in de
4e. Ak vind ik nu al best pittig, en bij latijn heeft onze klas ook enorme achterstanden door wisseling van docenten etc. Kan iemand me helpen wat ik kan kiezen?

Hai @Evyyy ! Ik heb zelf ook veel getwijfeld toen ik mijn profiel moest kiezen. Ik zou Latijn laten gaan, omdat je al duidelijk zegt dat je het saai vindt. Alles wordt zeker in de bovenbouw lastiger, maar als je iets hebt gekozen wat je leuk vindt, zal je er meer motivatie voor hebben om er hard voor te werken!

Mijn advies is dus om AK te kiezen. Veel succes in de bovenbouw!