Ik zit nu in klas 4VWO en ik heb echt grote problemen met aardrijkskunde. Al vorig jaar vond ik het een redelijk lastig vak, maar het ging prima om gewoon zevens te halen. Maar dit jaar is het zoveel moeilijker en ook zoveel saaier. Als ik 1 zin lees dan ben ik alweer totaal afgeleid en het is zo veel. Ik weet dan gewoon niet waar ik moet beginnen. Daarbij hadden we nu een hoofdstuk over globalisering, en al die paragrafen leken zo erg op elkaar, maar dan ging het toch net over wat anders. Ik raakte hier compleet in de war van en haalde alles door elkaar. Ik had ook alle huiswerkopdrachten fout, ik denk elke keer net wat anders.
Nu hadden we een toets afgelopen maandag, en ik heb hem natuurlijk totaal verneukt. Maar iedereen vond het juist een heeeele makkelijke toets en ja, dat werkt niet echt motiverend. Het kutte was nog dat dit het hoofdstuk was wat over mensen ging, van die nog saaiere onderwerpen over geografische dingen ben ik juist nog slechter. Ik weet even echt niet meer wat ik met aardrijkskunde aan moet, want mijn andere vakken gaan allemaal prima. Hoe leren jullie aardrijkskunde?