aantrekkelijk?

hi, ik heb een beetje een raar probleem, als ik in de spiegel kijk vind mezelf opzich (best) knap, en ook als ik zelf 'n foto maak of mezelf gewoon recht van voren bekijk(via m’n mobiel dus) zie ik er opzich niet verkeerd uit.

Maar als iemand anders nou geplanned of niet een foto van mij maakt, sta ik er altijd echt lelijk op…
Ookal kijk ik gewoon met een serieus gezicht, en doe ik niks raars het is toch altijd heel anders dan dat ik in de spiegel zie. ( en dan bedoel ik echt oerlelijk :cold_sweat:)

Maar nu is het wel dat ik best veel aandacht krijg van jongens, en op mijn school te horen krijg dat ik intimiderend op jongens overkom. Maar ik heb het gevoel dat vriendinnen mij bijvoorbeeld lelijk vinden, ze maken expres foto’s en als ik dan vraag of ik er echt zo uit zie, is het van 'ja? wat dacht jij dan?" En ik krijg ook vaak opmerkingen als ik met een jongen date, of hij niet te knap voor mij is…

en ik word hier zo onzeker van, ik heb het gevoel alsof ik geen idee heb hoe ik er eigenlijk uitzie?

Iedereen heeft dat wel met foto’s denk ik zo’n beetje.
En dat van je vriendinnen vind ik gewoon hartstikke raar en lullig.
Het is echt niet normaal dat ze zeggen dat een jongen te knap voor je is hoor.
Verder komen ze jaloers over, alsof ze er graag uit willen zien zoals jij.
Als ze nog een keer zo’n opmerking maken zou ik gewoon zeggen van:
Maar waarom zeg je dat hij te knap voor me is? Je snapt toch wel dat dat helemaal niet aardig op me overkomt en dat je me er onzeker mee maakt?

Eens kijken of ze dan nog zulke lullige opmerkingen durven te maken.

Krijg je die opmerkingen alleen van je vriendinnen, dat van als je met een jongen date?
Want het klinkt alsof ze jaloers zijn, en/of dat ze er gebruik van maken dat jij je een beetje onzeker voelt over je uiterlijk door opmerkingen te maken waarvan ze weten dat jij je het zo aantrekt.

En het is denk ik best logisch dat als jij jezelf altijd op een bepaalde manier in de spiegel ziet, en via je telefoon, dat je aan dat beeld gewend bent en dat je dat mooi vind van jezelf. Kan goed zijn dat foto’s een iets ander beeld geven. Als ik foto’s van mezelf vergelijk waar ik leuk opsta en kei lelijk dan lijken dat gewoon verschillende mensen.

rare opmerkingen van je vriendinnen! ik zou ze de volgende keer wel even duidelijk maken dat je dat niet kan waarderen. het kan je inderdaad erg onzeker maken, dat soort opmerkingen.

wat een gemene vriendinnen.
zolang je jezelf mooi vind is het toch goed.
dan straal je dat uit en dan vinden de jongens je vast ook mooi.
Als je nou ook gewoon aardig bent is het compleet toch!

:sob::muscle:

Wat een stelletje achterlijke jaloerse onzekere geiten. Je bent sowieso niet lelijk, dus de enige reden die ik kan bedenken is dat ze jaloers zijn. Ik weet niet welke leeftijd je hebt, maar rond mijn 14/15 had ik ook een groepje vriendinnen waarvan er een paar soms commentaar gaven op de knapste van de groep (uit jaloezie dus). Groepje is snel uit elkaar gevallen daarna :’)

dankjewel iedereen :slightly_smiling_face:
ja het maakt mij gewoon verschrikkelijk onzeker, om steeds te horen dat ik niet goed genoeg ben, van ‘vriendinnen’ dan ook nog.

Ik werk er hard aan om zelfvertrouwen kregen, en dat hielp er niet echt aan mee. maar gewoon negeren dan maar!

waarschijnlijk ben jij gewoon super mooi en zijn je "vriendinnen’’ super jaloers omdat jij wel op date gaat met knappe jongens

Niks van aantrekken en wat een kutopmerkingen van hun, zeg.

Als iemand zomaar een foto van mij maakt, lijk ik net een draak ofzo :’).
Haha oke nee, maar ik vind mezelf ook mooier op spiegels/selfies dan dat als iemand een foto van mij maakt

Vriendinnen zijn er juist om je beter te maken, niet om je onzekerder te maken. Heel snel dumpen die handel bah bah! En over die foto’s, maak je niet druk! Dat is echt zovaak, ik heb het zelf ook. Lijk je net een ander persoon terwijl dat niet zo is.

Bah wat zijn jouw vriendinnen vervelend en gemeen zeg… Ga je daar alsjeblieft niet minder door voelen! En de meeste mensen staan beter op geposeerde foto’s dan spontane/onverwachte foto’s.

Lullige opmerkingen van je vriendinnen, niks van aantrekken! Ik sta ook vaak verschrikkelijk op foto’s maar dan ben je niet meteen lelijk. Echt grote onzin