Aantal woorden op 1 A4 ?

Hoi!
ja eigenlijk is de titel zo een beetje de vraag. Ik heb morgen deelexamen samenvattend Nederlands. Dan krijg ik een tekst die ik moet herleiden tot x aantal woorden.
Maar heeft iemand een idee hoeveel woorden je hebt op een blad als je typt met de computer( in normaal lettertype)? is dat 250? of rond de 300?

300-350 woorden.

ok dankje! :slightly_smiling_face: en moet ik hier nu een slotje op doen? hoe moet dat dan?

dat kan je zelf niet

(alleen de monstermodjes kunnen dat)

Een heel A4’tje vol, Times New Roman (12) met 1.15x regelafstand, zonder enige vorm van alinea’s of opbouw is ruim 500 woorden, met alinea’s wordt dat zo’n 400 woorden. In ieder geval wel meer dan 300 als je niet al te veel witregels hebt met een redelijk groot lettertype

huh… 300 woorden kan nevernooit een heel a4tje opvullen hoor…
ik moest laatst een betoog schrijven, en zelfs met witregels zat ik op de 500 woorden…

*kijkt naar zojuist getypte samenvatting*

+/- 650 woorden, lettertype Calibri, lettergrootte 11, 1.0 regelafstand met enkele witregels.

zeker een 500

ok dus rond de 400- 500 laten we zeggen. Dankjullie :slightly_smiling_face:

Als je het toch moet typen met word, dan is het veel makkelijker om word gewoon te laten tellen. Dan weet je zeker dat je niet over het aantal woorden heen zit. Weet je hoe dat moet?

Ik weet niet hoe dat moet:) maar nu ik erover nadenk: volgens mij ga ik dat met de hand moeten schrijven :s
dus dan zal het zo’n 250 woorden op een blad zijn? (denk ik, ik schrijf tamelijk klein)

Als je met je hand gaat schrijven maakt het niks uit natuurlijk. In moderne word versies kun je gewoon de tekst die je wil tellen selecteren en dan zie je onderaan staan hoeveel woorden het zijn. Mocht het een oudere versie zijn dan selecteer je de tekst die je wil tellen en ga je met je rechtermuisklik naar “woorden tellen”.

Dankje, ik heb het nu niet nodig maar zal het later wel kunnen gebruiken

Je kan toch gewoon je woorden tellen?

Rond de 500 ja.

Wij rekenen meestal 500 tot 1000. Ligt eraan wat je met de regelafstand doet, welk lettertype, welke grootte.

Als je een samenvatting moet schrijven voor Nederlands krijg je toch als opdracht dat je x aantal woorden maximaal mag hebben ?
Tenminste dat was bij mij

maar oke: getypt gingen ze uit van ongeveer 400 woorden, en geschreven kreeg ik er ongeveer 200-250 op een pagina bij ons.