Aantal vragen over het stoppen van de pil

Hey meiden,

Sorry dat ik een zoveelste topic open over de pil maar ik heb er eigenlijk meerdere vragen over de pil in mijn situatie en natuurlijk heb ik zelf ook wat research gedaan maar ik vind de mening/ervaring van meiden op girlscene vaak wat fijner.

Het zit dus zo: Momenteel slik ik nog de pil, de Yasmine-pil. Deze is lichter als mijn vorige pil want daar werd ik depressief van en ik ben bovendien al erg veel aangekomen door de pil. (Ik kan niet goed tegen de hormonen en krijg er ook eetbuien van etc.)

Nu het uit is met mijn vriend is het dus beter om te stoppen. Zondagavond heb ik wel seks gehad met m’n ex maar ik zag net een pil op de grond liggen, ik ben bang dat ik deze op een of andere manier niet goed heb ingenomen en dus op de grond is belandt. Stel dat ik deze pil na de 3/4 dagen na de seks ben vergeten, kan dit dan kwaad? En als ik wil stoppen met de pil, zou ik dat nu midden in mijn pilstrip kunnen doen? Wat gebeurd er met mijn menstruatie als ik ineens stop?

Het zijn een beetje veel vragen en misschien heb ik het een beetje onduidelijk uitgelegd maar als jullie iets niet snappen, hoor ik het wel en probeer ik het wat duidelijker uit te leggen…

Liefs

Het is niet erg om één pil te vergeten, mits je die maar alsnog inneemt. Als je dat niet hebt gedaan, bekijk dan even je bijsluiter om te weten hoe je moet handelen (of had moeten handelen) na het vergeten en niet meer innemen van één pil in de week waar je de pil vergeten was.

Als je wilt stoppen, zou ik je strip afmaken en daarna niet weer beginnen.

Verder kun je dit vragen in het algemene piltopic.