Aantal Hyves-vrienden

Voordat iemand dit topic sluit óf verwijderd óf erop wil reageren: EERST EVEN ALLES LEZEN, danku

Ik weet dat hier al heel veel topics over gemaakt zijn, maar ik wil toch hetzelfde
kwijt maar dan op een andere manier (haha, vaag)

Laatst had ik weer eens een discussie over het aantal hyves-vrienden. Of het mogelijk is om ál je vrienden te kennen (als het om grote hoeveelheden gaat)
Ikzelf heb nu zo’n 600 vrienden, en veel zullen me waarschijnlijk niet geloven, maar ik weet van elk vriendje van mij op hyves wie het is. Ik zeg niet dat het alle 600 VRIENDEN zijn, maar ik weet wie het zijn. Ook heb ik sommige mensen in mijn lijst waar ik van denk dat ik ze misschien later, of over een tijdje, nodig kan hebben. Niet iedereen in mijn lijst is dus echt een vriend van me, waar ik met problemen kan komen, maar ze hebben in ieder geval ALLEMAAL een ‘ding’ of ‘handigheid’ voor mij.

Nou vraag ik me af hoe jullie erover denken. Denken jullie nu ook over mij ‘‘OH die zal vast wel liegen en allemaal neppe vrienden hebben!’’ of zijn jullie het wel met me eens dat je wél zoveel ‘vrienden’ kunt hebben. Of in ieder geval mensen waar je iets aan hebt gehad of kunt hebben.

Mensen nodig hebben, ze toevoegen op hyves voor de handigheid…
vind ik misschien nog wel erger klinken dan personen helemaal niet kennen

ik vind de term ‘vrienden’ gewoon fout.
In deze huidige, internet-georiënteerde maatschappij wordt er met deze term gestrooid alsof iedereen die je slechts (via via) kent je boezemvriend is.
En hierdoor onstaat er verwarrig, want wanneer is iemand nou echt je vriend?
Mijn definitie van vriend is: Iemand die altijd voor je klaarstaat, met wie je kunt lachen en huilen, die op je past, voor je zorgt wanneer het nodig is en altijd naar je luistert. Iemand voor wie jij ook klaarstaat, waarmee het een absolute wisselwerking is. Een echte vriend is iemand voor wie de term ‘vriend’ soms te min is.
En die mensen zijn schaars. Je kunt vast met veel mensen goed opschieten, maar echte, absolute vrienden zijn altijd in de minderheid.

Mijn conclusie is dus dat jij geen 600 vrienden hebt, maar wel 600 kennissen. Mensen die je kent, met wie je vast wel eens spreekt etc.

Ik bedoel, als jij bijvoorbeeld veel ruzie hebt thuis, en je loopt weg, heb jij denk ik geen 600 adresjes om te blijven logeren.

Dat bedoel ik niet in negatieve zin.
Al die mensen heb ik eens ontmoet.
Als ik bijvoorbeeld op een heel leuk feestje ben geweest, en heb iemand ontmoet, en diegene vraagt of ik vaker wil komen als er iets leuks is, voegen we elkaar toe op hyves, zodat diegene me kan vertellen wanneer er weer iets leuks is.
Something like that

ik heb 370 BEKENDEN/KENNISEN/FAMILIE/VRIENDEN

Snap ik, dit is ook precies wat ik bedoelde.

Meisje die ik ken doet altijd zo fake

zeg ik : ’ Ja hij is de vriend van -naam- ’
hoor haar dan : ’ ow ja die ken ik wel ’

kennen in de zin van : ik zag je hyves profiel een keer

ik heb ook ongeveer 500 ‘vrienden’ op hyves
maar dat zijn echt niet allemaal vrienden van me hoor
dat kan bijna niet
ik denk dat ik wel bijna iedereen in me lijst ken of weet wie het is zeg maar
maar als je bijv maar 100 mensen op je hyveslijst hebt staan, zijn het nog steeds niet allemaal vrienden! ik bedoel wie heeft er nou 100 echte vrienden?
en verder is het gewoon leuk om een keer met iemand te krabbelen of whatever die je bijna nooit spreekt toch? zonder al dit internetgedoe zou je een hele hoop mensen bijv van vakantie ofzo nooit meer spreken, wat natuurlijk jammer is. iig dat vind ik =)

Ik heb op hyves alleen vrienden, oude klasgenootjes en kennissen. En ik zit erover na te denken om die kennissen ook te gaan uitdunnen aangezien ik het meer en deel toch nooit meer spreek.

600 vind ik eigenlijk te veel om allemaal te kennen.

ik heb pas alle mensen die ik echt alleen maar van hyves kende verwijderd, heb er nog 453 over. Ik ben het wel met je eens, je kan echt zoveel mensen kennen. Met iedereen heb ik wel iets of ooit gehad ofzo. En waarom zouden de mensen die je minder goed kent niet in je vriendenlijst mogen staan? Door hyves kan je van mensen die je normaal gesproken maar een paar keer per jaar ziet toch blijven volgen zegmaar ;p

Oja van die meisjes bij ons op school uit de 1e die iedereen toevoegen omdat ze die wel een keer gezien hebben en daarom 500 vrienden hebben vind ik wel kansloos :’)

Ik geloof daar niet in. Jesus ik ken niet eens 600 mensen bij naam…

Dan snap je ook dat dat precies de reden is waarom ik een hekel heb aan hyves.

Ja idd. Zou voor mij ook een groot probleem zijn, ben niet zo goed in namen onthouden. Ik snap ook niet waarom het zo nodig ‘cool’ is om veel vrienden te hebben op hyves. Net alsof je daardoor opeens populair bent.

Het is ook niet om populair te zijn. Dan zou ik wel iedereen toevoegen die ik tegenkwam, het is voor mezelf. En 600 valt mee. Ik ken mensen met 1000 en dat is toch echt wel bijna 2x zoveel. Het is dus NIET om stoer te doen, en je kunt moeilijk zeggen dat je 600 mensen niet kan kennen, maar ik kan zo mn hele lijst afgaan en van iedereen weten waar ik die van ken, niks stoer doen, gewoon the true.

Amen!

Ja idd, serieus krijg je zo een uitnodiging van zo’n kindje denk je van wtf wie is dat, en dan antwoorden ze ‘ik zit bij je op school’
juist.

haha, dat doe ik ook wel hoor
als iemand het over iemand heeft, en ik heb op dat profiel gezeten om de 1 of andere rede, dan zeg ik ook; ‘haha, ja ik heb der hyves wel is gezien.’
zovan, jaa, ik weet wel wie je bedoelt.
misschien bedoelt dit meisje dit ook, maar verwoord ze het gewoon een beetje raar.

Ik had 720.

Maar ik dacht echt van. “Dit is me vrienden lijst. Ik kende iedereen wel , maar een groot deel had ik misschien nooit echt gesproken en kende ik via via.”

Dus nu heb ik er 370. Vrienden, kennisen, familie, mensen die ik ken van me sportverenigingen, van me gitaar etc.

Persoonlijk ken ik veel mensen, maar dit zijn mensen die ik iig echt heb gesproken en waarschijnlijk ook vaker zal zien. (Als er een groot feest zal zijn zou 100 van die mensen wel komen)