Aansterken

Hoi!
Ik ben een tijdje terug ziek geweest, maar ik ben er nogsteeds een beetje in blijven hangen. Ik sterk niet echt aan zeg maar, ben lamlendig, en nogsteeds misselijk enzo. Wat kan ik doen (eten/sporten) om een beetje aan te sterken?

xxx

euhh goede vraag. Ik ben ziek en ik ga vanaf volgend schooljaar 2x per week 20 min. fitnessen aangepast. Dus dan hoop ik dat ik meer conditie krijg en me lichamelijk miss. iets sterker.
Dus misschien kan jij ook gaan sporten? weet niet of je dat al doet…
&wat eten betreft…Goed en genoeg eten!! dus 6 boterhammen & genoeg fruit en groente…Dus dat je genoeg vitamines binnen krijgt.
Ik neem naast mijn eten ook nog dagravit in. Zijn vitaminepillen.
Met vitamines, mineralen en nog meer van dat soort dingen :slightly_smiling_face:

probeer dingen te ondernemen, want als je alleen maar binnen blijft enzo. blijf je je altijd ziek en moe enzo voelen. heb ik tenminste en als ik dan wat ga doen, dan voel ik me ook een stuk beter :slightly_smiling_face:

Ja is ook zo :slightly_smiling_face: maarja dan heb ik last van mn buik ofzo en dan heb ik gewoon geen zin om iets te doen.

Tja dan blijf je binnen zitten.
ik heb 24/7 pijn & CVS
Ik ga toch gewoon 1x per dag f naar buiten.
Ook al is het een klein rondje lopen
of f het vuilnis wegbrengen.
Behalve op zondag. Dan ishet ‘bijkom’ dag. x]
Want mijn energie is echt heel beperkt

Dus probeer elke dag ook maar iets te doen.
Van iets wegbrengen buiten de deur, tot blokje om lopen.
&het liefst natuurlijk f lekker stuk fietsen of het stadje/dorp in :slightly_smiling_face:
beterschap

Oh jeetje nu voel ik me echt een aansteller vegeleken bij jou! Maarja het is voor mij zo’n omslag omdat ik er wel van hou om buiten ze deur dingen te doen enzo… Maar sterkte!

je bent geen aansteller hoor.
of je nou 1 dag, 1 maand of 10 jaar ziek bent. Het is altijd moeilijk om te weten hoe je je energie verdeeld enzo.
Dat heb ik ook pas sinds vorig jaar geleerd…want toen was ik opgenomen op de klinische kinderrevalidatie voor 6 weken.
Toen heb ik vooral geleerd om mijn energie goed te verdelen enzo.
Maar daarvoor was ik daar echt heel slecht in.
Meestal deed ik vaak veelsteveel en ging ik vaak mijn grens over en daardoor lag ik een week bij tekomen op bed.
&soms deed ik juist totaal niks omdat ikbang was te veel te doen.
Je moet gewoon goed naar je lichaam luisteren
&voor jou geld dan vooral:
Dat je het beste elke dag steeds een beetje meer moet gaan doen.
Je moet niet meteen té veel willen enzo.
Dat is ook slecht.
Maar de hele dag binnen blijven hangen is ook niet echt goed.
Beterschap :slightly_smiling_face:

Oke dankje! :slightly_smiling_face: Mag ik vragen wat je hebt? Dat je altijd pijn hebt?