Aanstellers

Hallo

Ik heb een beetje een probleempje.
Mijn moeder stelt zich de afgelopen dagen een beetje aan. Ze voelt telkens aan mijn handen en zegt dat ze zo koud zijn en dan voelt ze aan mijn voeten (ja ik weet o__O) en dan vind ze die natuurlijk ook te koud. Ze zit telkens te zeggen dat ik een slechte doorbloeding heb ofzo.

Ik wil hier niet mee naar de dokter, want ik ben daar al best vaak geweest de afgelopen maanden, en dan voel ik me zo’n aanstellertje die nergens tegen kan enzo.

Ik heb zelf nooit last van mijn koude handen, ja ik heb het wel altijd snel koud, maarja, het is niet dat het me echt stoort.

Maar nu is mijn vraagje, heeft iemand van jullie dit ook? Dat die altijd koude handen heeft ook al zit je gewoon op kamertemperatuur?
Wat kan je hiertegen doen en hoe komt dit ? =|
Of stelt mijn moeder zich gewoon supererg aan?

Jep, ik heb ook snel koude handen en voeten. Meestal als ik op de computer zit (en niet actief bent) gaat mijn temperatuur omlaag. Vooral mijn handen en voeten :stuck_out_tongue:
Wij zijn thuis ook geen ‘‘aanstellers’’ die om elke scheet naar de dokter gaan.

Ik kleed me meestal wat warmer aan, en probeer niet té lang op de computer te zitten, of na een half uurtje even te wandelen, naar beneden te lopen ofzo.
En een kop thee drinken :grinning:

heb het zelf ook altijd,
vooral in de winter. je hebt er ook een speciale creme voor ofzo

Ja ik heb het vooral als ik stil zit of achter de pc in de winter bijvoorbeeld ontdanks dat het gewoon 18 graden is in huis heb ik echt half bevroren handen soms.

ik heb t ook. voor me voeten heb ik speciale sokken. die kunnen in de magnetron. en je handen gewoon insmeren met creme en goed masseren. dan komt je doorbloeding op gang

ik heb het altijd al gehad, en heb er geen last van. maar mijn moeder zeurt er inderdaad ook wel vaak over. maar ik trek me er gewoon niks van aan. zolang je er zelf geen last van hebt, maakt het niet uit toch?

ik ken het. ik heb zelf niet het gevoel dat ik het koud heb maar als je aan mijn handen of voeten voelt voel je het wel. je moet je hier volgens mij niet echt druk om maken zolang je er zelf maar geen last van hebt.

Ik heb ook altijd koude handen! Me voeten vallen wel mee, komt denk ik omdat ik bijna altijd sokken aanheb :stuck_out_tongue:

Heb ik ook altijd, niet echt een probleem toch? Ik zie niet waarom je daarvoor naar de dokter zou moeten gaan.

Dat heb ik ook vaak, maar bij mij is het zo dat mijn pink, wijsvinger en ringvinger koud zijn. Vooral mijn pink, die is echt ijskoud meestal. Bij mij is er dus niet echt iets aan te doen, behalve een beetje knijpen ofzo xD maar bij jou helpt het wel om je voeten en handen te masseren, en smorgens een koude douche te nemen (niet hele tijd koud natuurlijk, maar gewoon even onder koud water staan, 1 minuut bv)

Koop gewoon van die (dunne) handschoentjes zonder vingers! Kun je gewoon dingen doen én blijven je handen warm…
Of je draagt ze gewoon alleen als je moeder in de buurt is…n_n

vingers worden het koudst. dus dat heeft geen zin

Ik heb altijd koude voeten… ookal heb ik sloffen aan!
Ik voel meestal helemaal koud, behalve als ik uit de douche kom!

Ja ik heb altijd koude handen en voeten, boeiend er is verder niks aan de hand, dnek ik XD

Geen last van. Kan idd slechte doorbloeding zijn.

Vrouwen hebben slechtere doorbloeding… Je kan heus wel naar de huisarts gaan als je moeder dat graag wilt. Hij gaat je heus geen aansteller vinden hoor :grinning: Wss gaat ie zeggen dat er niet veel aan te doen is, masseren & warme sokken.

Ik heb het ook altijd koud
but w/e

Je vingers en tenen zijn het laatste punt van de doorbloeding, logisch dat het kouder is!
Zelf ga ik ook nooit naar de dokter. En ik ben al helemaal geen aansteller.
Je moeder hoeft zich nergens zorgen over te maken hoor :grinning:

Veel mensen zeggen ook steeds ‘IEH je hebt koude handen’ dan vind ik hun eerder de aanstellers, ik heb er namelijk nooit last van

jaa dat heb ik ook, ik heb het ge-erfd van me moeder -__-
ik heb soms in de herfst ofzo als ik dan geen handschoenen aanheb als ik buiten ben dat een van mn vingers helemaal wit word en heel vaag aanvoelt (dode vingers) en dan begint iedereen van ieeeehh jou vingers hoe kan da?!! ;o echt zwaar iritant want het doet geen pijn ofzo tis alleen een raar gevoel maar na n tijdje als k binnen zit ofzo worden ze dan wel weer normaal.