aanslagen en nieuws

Ik word bang als ik bijvoorbeeld zie dat er meer zinloos geweld is
  • Ja, ik denk er wel over na
  • Nee, ik denk er niet over na

0 stemmers

Als ik op het journaal kijk of in de kranten lijkt het steeds meer dat er aanslagen komen en moord. Voorbeeldje: Laatst was er een man die met een bijl op de politie afkwam en met isis die ook steeds meer dreigt. Ik weet dat we er niet veel aan kunnen doen, maar ik vind wel dat de regering te passief is met dit soort zaken. Hier kun je dus praten over wat je ervan vind en of je er misschien ook wel banger van word en of je erover praat met anderen bijv. vrienden, ouders

:ninja: :policeman: :policeman:

hu

:face_with_raised_eyebrow:

-

-

Nee ik word er niet bang van en het is ook niet mijn dagelijkse gedachte…

Nee, injectienaaldtheorie.

Mwah, het is denk ik niet dat het nu vaker voorkomt, of dat het erger word. Alleen komt het nu meer in het nieuws en komen er nu ook dingen veel dichterbij. Hierdoor lijkt het misschien alsof het momenteel enorm gestegen is. Maar 20 jaar geleden waren er ook over de hele wereld verspreid allemaal kleinere aanslagen en moorden.

Ik sta er verder ook niet echt bij stil. Denk dat het er ook niet beter op wordt als iedereen zich zorgen gaat maken. Je kan maar beter gewoon verder gaan met je leven en je merkt het vanzelf, mocht er iets gebeuren. Van te voren kan je er toch niks aan doen.

Ik denk er zelf niet echt over na nee, en verder ben ik het eens met Niceleanth., ik denk niet dat er zozeer veel meer aanslagen e.d. zijn, maar dat het gewoon meer en vaker in het nieuws komt en door de media wordt verspreid. Daardoor lijkt het waarschijnlijk meer dan vroeger.

Dit ook ja.

Ik zou het niet daadwerkelijk ‘bang’ noemen, aangezien ik nog steeds met het idee leef dat Nederland een perfect veilig land is (hopelijk kunnen mensen dit beamen), maar het geeft me wel kippenvel als ik zulke dingen hoor.

Ik denk doordat je er meer op gaat letten dat het dan inderdaad opvalt. Maar een paar jaar terug was er net zoveel geweld als nu hoor.