Aanschaffen voor PABO ?

Hey,

Aankomend jaar ga ik starten met de opleiding PABO.
Ik vroeg me eigenlijk af of iemand me kon me vertellen wat handig is om nu al aan te schaffen op het gebied van schoolspullen en spullen voor stage. Ik heb namelijk geen idee wat nu écht belangrijk is en wat later nog aangeschaft kan worden.

Daarbij ook nog de vraag wat nu precies handig is om te doen met het kopen van de studieboeken. Ze zijn namelijk erg duur en ik las hier en daar dat je niet alle boeken van de boekenlijst nodig zult hebben.

Kan iemand mij vertellen wat verstandig is? Het leek me namelijk een beetje klungelig overkomen om direct de eerste paar dagen de klas binnen te komen zonder boeken :cold_sweat:

Hopelijk kan iemand me helpen, alvast bedankt!

Hey ik doe de PABO dus ik kan je wel het een en ander vertellen :slightly_smiling_face:

Er is een lijst met verplichte studieboeken, deze zul je ook tweedehands kunnen kopen, dus daar zal ik vooral voor gaan! Deze boeken heb je nodig voor je tentamens en daar zul je ook theorie uithalen voor verslagen. Belangrijk dus. Het ene boek zul je eerder nodig hebben dan de ander, maar dat is niet te voorspellen. Boeken zul je weinig mee hoeven nemen naar school (bij mij in ieder geval).

Een notitieboekje meenemen naar school is handig om aantekeningen in te maken. Bij mij staat veel al in powerpoints die later worden geupload, maar soms wordt er nog wat naast verteld en dan kun je dat makkelijk voor jezelf opschrijven.

Voor je stage is het handig om een boekje mee te nemen waarin je feedback van je mentor kan laten schrijven. Dan heb je het niet op losse papiertjes, maar in je schriftje bij elkaar. Een map is handig om je lesvoorbereidingen in te doen.

Moet je alle verplichte boeken kopen?

Het is voor jezelf het makkelijkste. Deze zullen vast ook in de mediatheek te verkrijgen zijn, maar bij mij zijn die bijvoorbeeld voor een dag te leen. Hartstikke onhandig dus voor je tentamens. Voor verslagen heb je ze ook nodig om je theorie uit te halen. Ik heb er alleen maar profijt van gehad dat ik ze heb gekocht. Sommige boeken komen later aan bod dan de andere, maar ik weet niet of PABO’s daarin verschillen, dus daar kan ik niks over zeggen. Je kan het natuurlijk ook afwachten en wanneer je merkt dat je bepaalde boeken nodig hebt, koop je ze dan.