aanrandig.

Ik ben aangerand door me ex, hij is minderjarig. Hij stuurt ook steeds dreigementen. Maar nu de vraag: kan ik aangifte doen voor aanranding en dreigementen sturen, en zoja, wat gaat er gebeuren met hem?

mvg.

Ja dat kan zeker en moet je ook zeker doen!

Dan gaan ze hem ondervragen en bewijs verzamelen. Waarschijnlijk krijgt hij dan een taakstraf omdat hij minderjarig is.

Ik heb helaas geen bewijs dat ik ben aangerand maar ik heb wel bewijs dat hij me heeft bedreigt.

Dat kan zeker, bewaar de dreigberichten als bewijs!
Maak er printscreens van voor de zekerheid.

Heftig. Ja, echt doen!

Ik heb van alle dreigementen een screenshot gemaakt als bewijs

Ga je dan ook naar de politie?

Ik ben naar de politie gegaan, maar zij zeiden dat ik kan pas aangifte toen als hij de dreigementen waarmaken of mij bedreigt met de dood. En als advies kreeg ik om zijn ouders te bellen.

Ik zou inderdaad die ouders maar gaan bellen en er misschien langsgaan (als hij niet thuis is natuurlijk!) en hen de screenshots laten zien. Heb je er al met je eigen ouders over gesproken? Of met vriendinnen, praat in ieder geval met iemand, dat helpt het te verwerken.

Heb je ook van de aanranding verteld? Ze kunnen je niet zomaar wegsturen daarmee!

Ja meteen doen !

Hoe kunnen ze dit zeggen? Zijn ze wel helemaal lekker? Je kan ook bellen naar de politie (niet 112 duh)misschien krijg je dan iemand anders aan de lijn. Dit lijkt me niet helemaal correct, het kan natuurlijk wel maar je kan beter het zekere voor het onzekere nemen en het nog eens navragen bij iemand anders.

het is toch echt zo, als het geen erge bedreigingen zijn doen ze er niks mee

inderdaad, helaas werkt dat zo in Nederland. Meest fucked up systeem ever: pas als je daadwerkelijk iets overkomt gaan ze handelen.
Heb je verteld van de aanranding? En anders een vertrouwenspersoon inschakelen…

Ik heb het tegen me moeder verteld over dat me ex iets bij me wilde doen wat ik niet wilde, alleen ze zei dat er een te lange tijd tussen zat. Omdat het best lang geleden is dat dat is gebeurt. En dat de politie er dan ook niks aan gaat doen.

Het is wel 4 maanden terug en toen had ik nog met hem.