Ik wil graag vrijwilligerswerk gaan doen heb bij de vrijwilligerscentrale van onze stad een leuke vacature gezien, namelijk helpen in een winkeltje van een verzorgingshuis (mensen/klanten helpen, winkelvoorraad bijhouden, afrekenen etc) en wil graag dat vrijwilligerswerk gaan doen. Maar voor ik kan reageren op de vacatures voor vrijwilligerswerk van onze vrijwilligerscentrale moet ik me eerst inschrijven bij onze vrijwilligerscentrale via zo’n online inschrijfformulier. Nu weet ik alleen bij sommige velden niet wat ik als beste kan invullen.
Ik ben zelf op zoek naar administratief/secretarieel werk (daar heb ik opleidingen voor gedaan). Maar voor vrijwilligerswerk vind ik verschillende dingen leuk, o.a. werken met dieren (maar de organisaties waarbij nu vacatures zijn waar je werkt met dieren zijn te ver weg om op de fiets naar toe te gaan en bieden geen reiskosten vergoeding), in een winkel werken, zorg, werken met mensen.
Van de volgende velden vind ik het lastig wat ik in moet vullen.
- Relevante deskundigheid. De enige vacature die me op dit moment aanspreekt is helpen in een winkeltje in een verzorgingshuis. Daar moet de vrijwilliger klanten helpen, winkelvoorraad bijhouden, met de kassa werken etc.
- Eerste voorkeur voor sector. Moet ik hier nu invullen administratief werk, dieren of iets anders? Voor vrijwilligerswerk vind ik het leuk om iets anders dan administratief werk te doen. Maar staat het niet raar als ik niet administratief bij eerste voorkeur invul?
En ik kan bij eerste voorkeur dieren invullen, maar ik zou dus op dit moment geen vrijwilligerswerk gaan doen bij een organisatie waar ik met dieren zou werken omdat ze geen reiskostenvergoeding (ik vind het jammer dat ik geen vrijwilligerswerk kan doen waar ik met dieren kan werken, maar vind andere dingen ook leuk en heb er de reiskosten niet voor over) bieden.
Verder staat het ook een beetje raar als ik bij een verzorgingshuis in/bij een winkeltje ga helpen en ik dan als eerste voorkeur sector dieren heb ingevuld?
- Eerste voorkeur activiteit, beetje hetzelfde als hierboven. Zou dus het liefst met dieren werken. Verder vind ik heel veel dingen wel leuk. Dus vind het lastig om een keuze te maken haha. En soms vind ik andere dingen ook weer leuker dan dingen verkopen. Maar het is misschien raar om iets anders dan dat als eerste voorkeur in te vullen? En dan zoeken ze misschien ook weer verder naar iemand anders die dat wel als eerste voorkeur heeft ingevuld?