aankomen

[b][i]heee!
er zijn hier waarschijnlijk al wel topics over, maar geen een topic geeft precies antwoord op mijn vraag, dus als je je er aan irriteert sorry.

maar mijn probleem is dus, dat ik voor een gezond gewicht met mijn lengte en leeftijd ongeveer 61 kilo zou moeten wegen. ik weeg op het moment 50 kilo. ik heb dus écht écht ondergewicht. en nee ik heb geen anorexia.

ik heb van alles al geprobeerd: dietist, pil, heel veel eten noem maar op. nu weet ik het écht niet meer, weten jullie hoe je het liefst zo snel mogelijk kunt aankomen? wat écht werkt?

ik heb weleens gehoord dat mensen van shakes 5 kilo zijn aangekomen, maaar ik weet niet precies wat ze daarmee bedoelen?

alvast bedankt, xxxxx

ps, sorry voor het lange verhaal & gezeur, maar ik zit er echt mee.[/i][/b]

aub. geen titel in hoofdletters.

en die shake’s heb je bij de drogist/kruitvat/etos.

zijn afvalshakes. waar al je benodigden stoffen inzitten.
als je deze naast je gewone maaltijd nog drinkt is het dus een xtra.

jaaa, sorry. maar hoeveel moet je er dan per dag nemen?

waarom heten het afvalshakes als je ermee aan wilt komen?
die dingen lijken me wel koel.

Maar je bent pas 14 en nog in de groei . Meestal kom je pas aan naar als je uit de uitgegroeid bent . Ik denk dat je het best gewoon kan wachten .

ze zijn om af te vallen. maaltijd vervangers.
maar als je ze extra naast je gewone maaltijd neemt kom je ervan aan.

@ cristiandior;
ik zou beginnen met 1 per dag, als dit geen effect heeft kun je er 2 doen per dag

Klopt. Ik had ook altijd ondergewicht maar nu ben ik uitgegroeit en kom ik aan. :slightly_smiling_face: (Ben nu 1.81 en weeg 60 thank god.)

up :slightly_smiling_face:

Ik heb ook het zelfde probleem, dus ik volg dit topic wel eventjes.
Ik ben 171 cm. - 16 jaar - 52 kilo ofzo.
Vind mezelf best wel dun, terwijl ik best veel en vaak eet.

Ik ben ook 6 kilo aangekomen in een maand, want ik was ook veeeeeel te licht. Het enige wat ik heb gedaan is elke avond net zo lang dooreten tot ik echt niet meer kon, en iets meer snnoep. misschien heb je er wat aan;)

Ik eet ook in de avond kei veel. Maar snoep/chips enzo laat ik achterwegen ( anders krijg ik binnen no-time puistjes, haha ).
Ik was voor de zomervakantie 48 kilo en nu 52. Dus ook zo’n 6 kilo aangekomen.

dat ga ik ook proberen! hoeveel en wat at je dan op een avond?

Gewoon goed eten, en elke avond voor je naar bed 2 boterhammen met pindakaas eten :slightly_smiling_face: Hielp bij mij ook heel goed :grinning: En misschien sporten? Krijg je spiermassa van en daar word je wat steviger van,

Ja daar zal je vast wel van aankomen, maar of 't gezond is?

Hmm, dat maakt mij eigenlijk niet uit. Ik kom liever snel ongezond aan dan dat ik langzaam gezond aankom, want dan ben ik al die tijd nog ongezond bezig, aangezien ik dan ondergewicht heb. snappie? :grinning_face_with_smiling_eyes:

& als je gezond wilt aankomen dan duurt dat écht heel lang. 1 kilo per maand ofzo, soms nog minder. dan ben ik dus nog wel een tijdje zoet & ik wil er het liefst zo snel mogelijk vanaf. :slightly_smiling_face:

hoe duur zijn die dan??

weet niet percies. 10tje ofzodenk k

Ga naar een dietise! Zij kan je goed adviseren zodat je geen domme of ongezonde dingen gaat doen.
Of als je dat echt niet wilt, gewoon bij elke keer eten wat meer eten. Dus bij het ontbijt een boterham meer, bij de lunch 2 meer en bij het avondeten veel meer. Altijd volle producten op je brood doen, volle boter smeren. En tussendoor nootjes eten, die zijn gezond maar wel vetrijk zeg maar.

Ik zou niet echt heel veel gaan eten, want het is ongezond, en als je dat eetpatroon later aanneemt kan t nog wel is foutgaan.
Je kan ook gewoon wat later in de avond eten, dat verteer niet, of minder snel.
En wat dingen die niet snel vullen maar wel gezond zijn, maarja, daar moet je dan alsnog mee oppassen :stuck_out_tongue:

vier kilo dan lijkt me (: