aankomen/voller worden

hee mense,

Er zijn hier ongetwijfeld meer topics over, maar mijn vraag is was specifieker.
Ik was altijd wel slank, maar gewoon mooi slank, niet te dun ofso. Ik woog midden in de zomervakantie 56kg. Maar ik heb een periode gehad dat ik geen eetlust had, en toen ik me weer woog, woog ik nogmaar 52,5kg. Ook andere mensen valt het op dat ik dunnere benen heb, bijna geen kont etc.
Ik probeerde toen aan te komen, dus meer eten. Elke dag warme chocomelk met slagroom, meer broodjes etc. Maar ik ben gewoon 0,0 aangekomen.
Nu bedenk ik me, dat die 3,5kg meer die ik had in de zomervakantie kan komen omdat ik toen misschien meer spier had (zwemmen op vakantie etc). Want ik heb een scooter en doe geen sport.
Maar zorgt spier echt zoveel voor je vorm? En moet ik nou weer gaan sporten? Of val ik dan nogmeer af? Of moet ik nóg meer eten? En wat is de beste manier om aan te komen dmv voedsel?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

xx

Aankomen met eten doe je het best met volle producten (volle melk, volle yoghurt), veel pasta eten, boterhammen dubbel beleggen, veel tussendoor eten,… Spieren wegen meer dan vet dus dat kan wel kloppen. Mijn benen worden ook iets dikker door sport, dus misschien toch af en toe gaan lopen dan. Weet alleen niet of dat verschil maakt aan je kont :slightly_smiling_face:

Ja het kan wel dat je zwaarder wordt door te gaan sporten. Je ziet dat ook altijd bij hele dikke mensen (zoals dat progamma Obese) Dan gaan ze voor het eerst sporten en na paar weken ofzo staan ze alweer op de weegschaal, en dan zijn ze teleurgesteld omdat ze haast niks zijn afgevallen. Maar dat komt dan omdat ze spiermassa hebben gekweekt. Omdat ze eerst helemaal geen spieren hadden omdat ze niks deden worden die nu weer gekweekt en ja dat kost wat van je gewicht. Dus dat zo maarzo ook bij jou kunnen :wink:

Kan je, door meer te eten, ook zegmaar zorgen dat je meer bil krijgt enzo? Voor de mensen onder ons die bijna geen kont hebben. ;p

^ Hm, hangt puur van je bouw af denk ik. Sommige mensen komen het eerste aan aan hun buik, anderen aan hun borsten of billen. Bij mij zal het bijvoorbeeld weinig verschil maken aan mijn billen of borsten, vrees ik :slightly_smiling_face: Ik denk wel dat er sommige oefeningen je bilspieren trainen, misschien dat dat wel wat helpt?

Noten en pinda’s enzo schijnt echt de manier te zijn om aan te komen.
Zorg dat je veel koolhydraten binnen krijgt, chips naar binnen werken helpt niet op de goede manier. En sporten idd, spieren kweken :slightly_smiling_face:

Ik wil ook zó graag aankomen!!

sporten helpt zeker, en je kan ook zeker dikkere kont krijgen door spieren, denk bijv. aan ruiters, die hebben meestal een dik(kere) kont - eigen ervaring - en vollere benen. dus ja, sporten helpt zeker, en gewoon goed en gezond eten.

Eet 'n stevig ontbijt met veel granen en zuivel, veel brood/pasta/aardappelen en vooral noten. Massa’s noten!!