Aankomen door veel te weinig eten.

Hallo allemaal.

Een tijdje geleden ben ik ‘genezen’ van anorexia.
Ik ben dan ook 7 kilo aangekomen wat echt nodig was.
Een tijdje heb ik ontzettend genoten van al het lekkere eten enzo.
Maar nu eet ik alweer een tijdje ontzettend weinig maar blog aankomen, sommige mensen zeggen dat dit juist komt door het weinige eten.
Een voorbeeld van mijn eetschema:
Weekends:
Ontbijt: cracker met kaas + beschuit jam.
Lunch: cracker cervelaatworst + cracker kaas/beschuit jam
Tussendoor: paar blokjes chocolade + mandarijn
Avond: vaak brood en anders 2 halve aardappels + stukje vlees + 2 lepels groente
Tussendoor : appel
Heel soms eet ik tussendoor nog een mandarijn of een paar brokjes muesli zonder joghurt.
Ik drink alleen thee en light frisdranken

Op school:
Ontbijt: beschuit jam
Tussendoor: cracker kaas/snack a jack
Lunch: cracker cervelaatworst + appel
Als ik thuis kom soms: beschuit of cracker
En verder hetzelfde als in het weekend

Heeft iemand een idee of als ik nu wat meer ga eten, nog meer ga aankomen ?

Hee meis,

Je lichaam staat nu in de spaarstand. Wanneer het iets binnenkrijgt, houd je dit uit alle macht vast, uit angst voor de hongerperiode. Heb je nu eigenlijk een gezond gewicht bereikt?
Wanneer je weer normaal gaat eten, zal je zien dat je gewicht niet negatief beinvloed wordt. Je kan in het begin wat zwaarder worden, maar dit is vooral het vasthouden van vocht en darminhoud. Echter, als je nog ondergewicht hebt en je zit niet op je setpoint, kan het zo zijn dat je nog wat aankomt tot je lichaam gezond is. Maar dit hoeft ook niet het geval te zijn: veel meiden die weer normaal gaan eten en nog wat ondergewicht hebben, vallen in het begin juist weer af omdat hun stofwisseling weer op gang wordt gebracht.

Mijn advies is dus zeker om weer een normale lijst te gaan volgen! Kan je daar hulp bij krijgen, bijv van vriendinnen of je ouders?

Xx

Heb ik niets aan toe te voegen =)
En zal zeker hulp/steun vragen van familie/vrienden als dit je niet alleen lukt.
Succes!

alles wat hier boven staat!

succes!

Ik heb nu wel een gezond gewicht ja!
Net heb ik ook besloten wat meer te eten, want ik merk ook wel dat ik snel slap en moe ben enzo

Xx

Ik heb er geen verstand van, maar ik vind het echt heel erg knap dat je stukjes chocolade eet/kan eten. Ik maak anorexia van best dichtbij mee omdat een vriendin van mij dit heeft dus ik zie hoe moeilijk het eten van gezonde dingen is, maar al helemaal van ongezonde dingen.

Idd het heeft met de spaarstand te maken. Je lichaam zal weer moeten wennen aan dat het genoeg energie binnenkrijgt.
Ik zou rustig wat meer gaan eten (bijvoorbeeld ook brood) en je zult zien dat je gewicht nog aardig stabiel blijft.
Zo ging het bij mij wel :wink: